Ik vind dat hij, als veroordeeld man, en een som aan mij moet betalen deze rechten van privacy verloren heeft. . Hoe zou u reageren als u moest een belangrijke som tegoed hebben van iemand die een proces verloren heeft......Vind u het dan juist dat je na het winnen van een proces in de kou blijft staan met het vlaggetje privacy.
Stel u maar in mijn plaats, de onmacht die je voelt als overal en iedereen afkomt met privacy. Zijn belangen worden niet geschaad maar juist de mijne worden hiermee geschaad. Het is niet "zomaar zijn prive vertellen" Het gaat hier eigenlijk om mijn rechten
Wel natuurlijk hebt ge gelijk, in theorie althans. Want F heeft toevallig vergeten dat dat vlaggetje van privacy vroeger in ons demokratisch land toch niet zo nauw genomen werd als het ging om het adres van iemand te achterhalen. Tot een of andere, waarschijnlijk zelf korrupte politieker, het nodig vond om het gewoon kunnen bekomen van die adresgegevens door de eerste de beste burger, als een inbreuk op de privacy te beschouwen. Zo erg zal dergelijke inbreuk op de privacy dan ook wel niet geweest zijn, vermits je dat soort gegevens al die vele jaren voordien zonder probleem kon verkrijgen (zelfs schriftelijk). Immers herinner ik mij nog steeds de goede oude tijd dat om dergelijke gegevens te weten te komen, je gewoon naar het bevolkingsregister kon stappen, en je daar zonder de minste poespas alles te weten kon komen.
Oh ja, nog vergeten.. Je kan de gegevens dan toch nog wel bekomen via een deurwaarder of advokaat. Dus moet het kunnen bekomen van die gegevens nu gewoon wat geld aan de burger kosten. Meer niet.