De examinator mag zijn eigen quoteringssleutel gebruiken, als die zegt dat je een 9 hebt, dan heb je een 9. "Gewoon een uitkomst verkeerd en dan 0, gewoonlijk krijg ik nog een 10" is klinkklare onzin. "Dan krijg je meestal een 10/20" is nog zo'n dooddoener: wie zegt dat? Waren de omstandigheden vergelijkbaar? Als men u pakweg vraagt hoeveel twee plus twee is, en u antwoordt vijf, dan krijgt u van mij ook een nul. Ik wil nu nog aannemen dat, als het afrondingen betreft, er ergens met zekere clementie naar wordt gekeken, maar ik heb zo ook eens iemand op mijn examen gehad die voor 18 x 18 een getal van enkele duizenden uitkwam, en daar op het mondeling nog bij bleef ook. Om maar te zeggen: of die nul op die vraag gerechtvaardigd was, daar kunnen we niet op antwoorden zonder de vraag in kwestie en uw antwoord zelf te analyseren, maar in dergelijk geval gaat men meestal toch uit van de expertise van de docent. Je moet ergens de grens trekken, natuurlijk. Ik kan uit uw verhaal geen irregulariteiten in het examen opmaken. Als u dit aanvecht, is de kans zeeeeeeer klein dat dat cijfer zal herbekeken worden. Integendeel, als u nu last verkoopt en u moet evt. volgend jaar bij diezelfde docent het vak opnieuw afleggen, dan kent hij of zij u als zijnde die lastpak van vorige keer, en of dat in uw voordeel gaat uitdraaien? Ik denk het niet. Dus leg u er maar bij neer (ik kan u natuurlijk niet verbieden om met uw kop tegen de muur te knallen).
PS. Bij mij is ook 48/100 voldoende om te slagen. Dat is nl. een 9,6/20, en in het systeem kunnen we alleen gehelen invullen. Dus ,6 en ,8 worden naar boven afgerond, ,2 en ,4 naar onder.
Ik denk dat jullie gewoon niet goed genoeg lezen.
Het punt is niet dat ik een 9 heb of een 10 of een 13. Punt is de wijze waarop ze de cijfers PER vraag geeft. Ik was voor dezelfde vak gebuisd vorig jaar.
Een vraag was:
Geef mij alle voor en nadelen van een sensor en welke sensor kies je om een houten voorwerp te detecteren.
Hierbij geef ik ALLE voor en nadelen en kies ik blijkbaar een verkeerde sensor ( in haar opini) en krijg ik een 0! op 20.
Vervolgens zeg ik, mevrouw u vraagt de voor en nadelen, waarom krijg ik hier geen punten voor, en ze antwoord daarop: ja je moet de juiste sensor kiezen eh. Dan zegt ze ook dat ik de schema moest geven van haar cursus.
Dit jaar hetzelfde, ik leer nu die schema, volledig juist, maar m'n sensor verkeerd gekozen. 3/20 ?
Ik herhaal:
Hoe ze die punten geeft klopt niet, valt gewoon uit de lucht. Ik vecht geen 9.4 of een 10/20 aan, maar het manier waarop ze de punten geeft.
Als een leerling een volledige vraag volledig kan beantwoorden, identiek hetzelfde in de cursus. Dan heb je toch simpel weg een 20, of ale een 18 of 17.
Ik krijg voor een vraag die ik volledig correct beantwoorde een 14/20 ? ( natuurlijk volledig uitgeschreven op mijn blad ... ) en de BIJVRAGEN wist ik ook .. waarom geen 15 of geen 17 ?
Hopelijk begrijpen jullie mij nu een beetje waar het probleem zit. Ik ben hier ook niet om te discusieren maar om een oplossing te zoeken wat ik eventueel later kan doen.
Of ze een hekel aan mij gaat hebben is mijn probleem, ik vecht het liever aan