Geachten,
Ik betaal 300 € alimentatiegeld wegens echtscheiding met onderlinge toestemming met notaris.
Mijn Ex vrouw wordt 65 (nooit gewerkt) en als ik het goed begrijp kan zij recht hebben op IGO (inkomengarantie voor ouderen)
Destijds zijn wij 25 jaar gehuwd geweest en kan zij waarschijnlijk van die 25 jaar pensioen genieten.
Mijn ex vrouw is alleenstaande en heeft een inkomen van 300 € invaliditeit en dus ook 300 € van mij alimentatiegeld en daar zou ze dus officieel van leven.
Het zou dus voor haar heel goed zijn om van het IGO te kunnen genieten ( +- 1070 €/maand ) maar mijn vraag is :
Zou het voor mij de moeite zijn om een vermindering van het alimentatiegeld te bekomen zodat ik meer over heb van mijn pensioen ?
Het zou niet eerlijk zijn dat mijn ex bv dan 1070 € IGO krijgt + nog eens 300 € van mij alimentatiegeld = 1370 € ( + nog eens 300 handicapgeld) die waarschijnlijk weg zou vallen en in de IGO vermengd zit)
Terwijl ik het zou moeten redden met 1500 € pensioen en moest er geen vermindering zou zijn - 300 € voor haar alimentatie nog 1200 € zou over hebben terwijl ik al die jaren gewerkt hebben en sorry zij nooit iets gedaan heeft en meer inkomen zou hebben dan mij.
Het zou mij natuurlijk naar het schijnt 2500 aan een raadsman kunnen kosten en misschien 1500 aan rechtbankkosten dus wou ik vragen aan jullie of iemand ervaringen of voorspellingen kunnen geven of ik al dan best of best geen aanvraag voor vermindering alimentatiegeld aanvraag zou doen ?
Sorry voor de lange uitleg