#4 , 30 aug 2017 14:38
Hey bedank voor jullie reactie.
Ik heb een antwoord gekregen van het bedrijf.Mijn opmerkingen zet ik in het VET
Het lijkt ons niet meer dan normaal dat geleverde goederen en/of diensten gefactureerd worden. U hebt op geen enkel moment een opgave van prijs aan ons gevraagd mbt. Het invullen van uw verzekeringsdocumenten, u hebt gewoon de werkzaamheden(er is geen fysieke controle gebeurd) laten uitvoeren, dewelke u schriftelijk bevestigde per e-mail. U ging er duidelijk van uit da we dit zomaar kosteloos zouden doen, voor iemand die op heden nog geen klant was, noch ooit iets bij ons heeft aangeschaft, enkel met de belofte dit in de toekomst te zullen doen. Wij hebben van onze kant veel tijd gespendeerd aan het opmaken, invullen, opzoeken van prijzen mbt. Uw defecte computersysteem en onderdelen, inscannen en afdrukken van documenten voor uw verzekeraar. Documenten die u zelf niet wenste op te halen, aangezien u voldoende had aan een duplicaat per e-mail. De gehele zaak dateert reeds van 12/06/2017, en op 14/07/2017 hebben we nog geïnformeerd per mail of er al enig nieuws was en we mochten geen antwoord van uwentwege ontvangen. Het is dan ook niet meer dan normaal dat bijna 2,5 maand na datum wij dit dienen te factureren, aangezien deze prestaties weldegelijk werden geleverd, en niet werden betwist binnen de 8 dagen volgend op het beëindigen van de dienst in deze het afleveren van de documenten.( Er is op geen enkel moment een kost vermeld aan het vragen van een bestek en het invullen van 1 simple document)
Het moge duidelijk zijn dat de aangerekende kosten enkel betrekking hebben op de specifieke documenten die dienden geleverd te worden aan uw verzekeraar. Het bestek op zich hebt u kosteloos van ons ontvangen, zoals elke andere klant.
Deze factuur is geheel conform de wetgeving en dient dan ook betaald te worden. Bij niet betaling, zullen we dan ook niet nalaten om verdere stappen te ondernemen om de betaling in dus danig af te dwingen. Alle kosten met betrekking tot incasso, schadevergoeding en intrest van onbetaalde facturen zijn conform onze voorwaarden voor rekening van de klant. We gaan er natuurlijk van uit dat het allemaal zo ver niet hoeft te komen en zien dan ook graag de betaling tegemoet voor uiterlijk vrijdag 1 september 2017 eerstkomend.
Hoofdstuk 3 van de door u aangehaalde wettekst stipuleert heel duidelijk het volgende:
Art.15 Als de consument om de uitvoering van een homogene dienst verzoekt door middel van een communicatietechniek op afstand, buiten een tekoopaanbieding op afstand, zoals bedoeld in artikel 77 van voornoemde wet van 14 juli 1991 moet de verkoper, indien hij bereid is de dienst uit te voeren en indien de consument dit vraagt, hiervan het tarief ter kennis brengen door middel van om het even welk bewijsmiddel en voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst.
Wat denken jullie?