ik stel voor dat je de betreffende wetgeving hiervoor eens leest en dan vergelijkt met je situatieAls er op een forum je vanalles onder de neus gewreven wordt, waar sommige mensen je naam kennen, is dat dan laster en eerroof?
als dit een publieke site is, moet je wel de bron vernoemenMag men gegevens die men van je vindt op een andere website op een forum plaatsen?
Dat klopt natuurlijk niet.Als justitie zich moet gaan bezighouden met roddels en scheldpartijen op fora en de rest van internet moeten dat voor irl gevallen ook gaan doen. Waar zijn we dan mee bezig?
Als er effectieve, aantoonbare schade is geleden daardoor, tja, dan kan erover nagedacht worden.
Eigen aan fora is ook dat de meesten het nemen voor wat het is. Wellicht staan de scheldpartijen en beledigingen nog ergens in een archief of een topic op de honderd-zoveelste plaats die niemand meer leest.Dat klopt natuurlijk niet.Als justitie zich moet gaan bezighouden met roddels en scheldpartijen op fora en de rest van internet moeten dat voor irl gevallen ook gaan doen. Waar zijn we dan mee bezig?
Als er effectieve, aantoonbare schade is geleden daardoor, tja, dan kan erover nagedacht worden.
De gevolgen van een scheldpartij online zijn veel groter: de gegevens blijven immers voor eeuwig en altijd staan en zijn voor iedereen opzoekbaar...
Dat is gelukkig niet zo met een irl scheldpartij: een woord is weg nadat de laatste letter ervan is uitgesproken. (Dat wil niet zeggen dat het geen wonden kan nalaten bij degene aan wie het gericht is helaas). Ik denk dat de meeste scheldpartijen irl ook niet zo ver gaan als scheldpartijen op internet durven gaan: het feit dat niemand jou kan zien als je eender wat uitsteekt achter een pc en het feit dat je ook niet zo wat voor effect het heeft op je slachtoffer maakt volgens mij dat iedere grens wegvalt. Of dat heb ik toch al vaak mogen opmerken. Wildvreemden schelden mekaar irl ook niet uit en beginnen mekaar normaal gezien niet zomaar af te dreigen of dergelijke. Iets wat op internet schering en inslag is...
"Van je persoonlijke website"??? Is dat niet een beetje een contradictio in terminis? Een website staat - per definitie en per concept - te kijk voor zowat de hele wereld. Alles wat je daarop publiceert, gooi je dus gewoon de wijde wereld in.Is het toegestaan dat iemand persoonlijke gegevens van je persoonlijke website in fora rondstrooit?