k ben verhuurder en heb al een tijdje problemen met 1 van de huurders (geregistreerd huurcontract op 2 namen korte duur). Eerst jaar was er geen probleem. Dus gaf haar nog een contract van een jaar. Dat contract was vorig jaar normaal beëindigd. De huurders wilden blijven huren en ja heb daar dan mee ingestemd. ik wist dat ik geen contract verlenging mocht aanbieden. Dus was er afgesproken dat ze gewoon konden opzeggen 3 maand op voorhand, hebben we op een akte gezet en gehandtekend door alle partijen en eveneens laten registreren als addendum, zodoende het m.i. een contract van onbepaalde duur wordt. Klopt mijn redenering?
1 huurder wenst te vertrekken en de andere huurder (degene die wil blijven) wil ik liever kwijt.
Met haar zijn er altijd problemen. Je kan het niet bedenken sifon vuil, dampkap vuil, TL lamp stuk, geur probleem. Uiteraard is dit voor de huurde maar ze is daar nooit mee akkoord want is mijn appartement en ik moet ervoor zorgen dat alles in orde is. Gelukkig heb is er geen tuin aan dit appartement
Daarnaast betaald huurder 1 (vertrekker steeds op tijd) de andere ALTIJD te laat (minstens een week).
Ik heb een gedetailleerde plaatsbeschrijving maar de sifon in detail heb ik niet getrokken, je moet ook niet overdrijven. Er ontbreekt een dop. Huurster (altijd thuis zegt dat dit van in begin was). kben 200% zeker van niet. Dus waterschade keuken, vooral de kast waar de gootsteen was.
Daarnaast is er nu eveneens een lek vastgesteld in de buis onder de chape.
Ik wil deze laten herstellen maar ben ook van overtuigd dan moet er gekapt en geslepen worden en is die periode kan je het app onmogelijk verhuren.
Het liefst van al zou ik het lek willen herstellen vanaf dat ik hun opzeg binnenkrijg en ze vertrokken zijn. Is veel makkelijker voor iedereen.
pikant detail:
huurster wil lagere prijs omdat ze alleen huurt, ik bekijk dit anders en wil niks aan de huurprijs doen. anderzijds neem ik m.i. een groter risico: tervoren waren er 2 huurders, dus 2 mogelijkheden om het afgesproken geld (huurprijs) te bekomen.
huurder A en B zijn familie maar hebben geen relatie. Niet ondenkbeeldig dat huurder A officieel daar blijft wonen omdat huurder B zou kunnen blijven huren.
Wat zijn men opties:
Eigenlijk wil ik het appartement leeg, deftig laten herstellen en terug opknappen en terug verhuren (nieuwe huurders) :
Alvast bedankt voor de constructieve reacties