Beste
Mijn ouders zijn beide 70 jaar en wonen nog in een huurhuis. Mijn vader heeft een pensioen van 1600 euro, mijn moeder heeft geen inkomen. Mijn moeder kan dus niet met geld omgaan en moet maandelijks aan de spaarcenten van mijn vader gaan. Nu als dit zo blijft verder gaan dan zijn deze op het laatste van dit jaar op. Nu is mijn vraag als zij dan haar rekeningen niet meer betaald en in de schulden komt moeten wij (ik heb nog twee broers) dan voor die schulden opdraaien. Wij willen dit kost wat kost vermijden. Mijn vader heeft vorig jaar in oktober een hersenbloeding gehad en is sindsdien niet meer dezelfde als vroeger. Zij maakt die man dan ook vanalles wijs op financiele gebied. Hij kent ook nietmeer de waarde van het geld 100 euro of 500 euro maakt voor hem geen verschil. Geef die man vandaag 50 euro en morgen weet hij dat niet meer dat je die hebt gegeven. Dus mijn moeder profiteert daar dan ook van.
Wat kunnen wij doen om niet te moet opdraaien voor hun schulden die ze eventueel gaat maken. Kunnen wij ons op voorhand al laten onterven? Of kunnen we dat enkel doen bij overlijden?
Met vriendelijke groeten
Agna