Wat is er onbeleefd aan iemand die op een normale manier wat aan het drinken is? 'T is niet dat ik drinken mors of zit te slurpen ofzo. Ik laat ook geen afval achter. Maw ik veroorzaak geen overlast.En de maatschappelijk uitleg is, dat al drinkend/etend iemands woning, kantoor of een (openbaar) etablissement binnenlopen gewoon erg ongemanierd is. Je bent daar te gast.
Op een terras, op een festival, bij iemand thuis nadat die jou iets te dringen aangeboden heeft, etc...: helemaal niet onbeleefd. In een winkel: wel onbeleefd. Als je dit niet snapt, schort er iets aan uw opvoeding.Wat is er onbeleefd aan iemand die op een normale manier wat aan het drinken is?
Er is een verschil tussen overlast veroorzaken en gewoon beleefd zijn. Persoonlijk vind ik het inderdaad vrij onbeschoft als je met een open blikje een winkel binnenstapt. Er moet maar iemand per ongeluk tegen jou lopen, en je morst héél de winkel onder, om maar iets te zeggen. Verder veroorzaakt het ook de problemen die je zelf aangeeft: niemand kan weten of je het blikje al dan niet gestolen hebt.'T is niet dat ik drinken mors of zit te slurpen ofzo. Ik laat ook geen afval achter. Maw ik veroorzaak geen overlast.
Als de beschuldiging diefstal is, dan is het aan het O.M. om te bewijzen.Puur juridisch, de bewijslast gaat bij de verkoper liggen, maar je gaat er wel wat tijd mee verliezen. Is het dat allemaal wel waard?
Tja als je het niet aanvoelt dat het niet gepast is om zo binnen te stappen bij andere mensen, of dat nu een openbare ruimte is, of bij mensen privé, heb ik daar weinig aan toe te voegen. Weet wel dat elke gerant, eigenaar, bediende of verantwoordelijke jedan ook gewoon de toegang tot het gebouw kan ontzeggen. In de privésfeer bijvoorbeeld de ouders van je aanstaande waar je kennis mee gaat maken en de bedrijfsleider waar je gaat solliciteren voor de job van je leven. Maar laten dat nu waarschijnlijk voorbeelden zijn waar je uit eigenbelang (en daarom wél beleefdheid) nu net niet met een drankje zal binnenstappen is het niet,Wat is er onbeleefd aan iemand die op een normale manier wat aan het drinken is? 'T is niet dat ik drinken mors of zit te slurpen ofzo. Ik laat ook geen afval achter. Maw ik veroorzaak geen overlast.En de maatschappelijk uitleg is, dat al drinkend/etend iemands woning, kantoor of een (openbaar) etablissement binnenlopen gewoon erg ongemanierd is. Je bent daar te gast.
'k Zou daar zo zeker niet van zijn. Als je niet aanvoelt dat je niet met een blikje de winkel moet binnenstappen, zie ik de topic starter goed in staat te gaan solliciteren met een blikje red bull in de hand. Maar bon, zolang het geen blikje Cara pils is...Maar laten dat nu waarschijnlijk voorbeelden zijn waar je uit eigenbelang (en daarom wél beleefdheid) nu net niet met een drankje zal binnenstappen is het niet,
Mmmm, je laat mij honger krijge! Enkel de hopen slagroom ontbreken nog!Dan staan ze daar met hun met bloemsuiker overladen wafels en plakvingers....