Al een tijdje weggeweest mbt dit onderwerp... Ik las dat er nog veel meer mensen zijn met problemen van invoer van een voertuig uit een EU land.
Ik heb het destijds opgegeven. Heb zelfs een advocatenkantoor geraadpeelgd en zij kwamen met enigszins dezelfde conclusies als die hier in al de berichten al zijn vermeld. Een voertuig dat is ingeschreven in een ander EU lidstaat moet zonder meer worden geacepteerd in Belgie zonder CoC. Het keuringsstation bleef moeilijk doen met een CoC, gelijkvormigheidsattest en EU type plaatje en ik moest de rekening van het advocatenkantoor dat ik had geraadpleegd wel op gegeven moment betalen. Dat was alleen advies van het advocatenkantoor een paar keer heen en weer tussen ons. Dat is nie goedkoop. Ik ben er mee gestopt en heb het landbouwvoertuig ingeschreven onder een oldtimer nummerplaat. Nadeel: je mag hem niet inzetten om mee te werken. Nou, het is een landbouwtrekker die bedoeld zijn om mee te werken en ik ga er gewoon af en toe mee ploegen en regelmatig mee maaien voor onderhoud op mijn weiland en veld met een O nummerplaat! Ik was het helemaal kotsbeu die keuring, het gezever en van het kastje naar de muur te worden geslingerd. Een homolgatiekeuring voor die trekker gaat tussen de 4 en 6 maanden duren aldus het keuringstation. Het is een zeldzaam type.. Huh? Zeldzaam misschien wel maar ze rijden rond in Belgie met een normale plaat. Ik kon er niet meer op wachten. Die tractor heeft ook in Duitsland gewoon dienst gedaan op de velden en de weg.
Het gaat nog steeds goed. Ook als ik het dorp in moet rijden met een O nummerplaat. De politie heeft me nog nooit staande gehouden. De tractor wordt gebruikt voor prive, niet professionele doeleinden.
Succes aan allen die een voertuig nog willen invoeren in dit landje.