Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
1. Mijn ex is in schuldbemiddeling gegaan, en heeft spijtig genoeg nog veel schulden gemaakt tem de scheiding. Ik zit nu aan een 30.000 euro dat ik voor hem al heb betaald. De deurwaarders melden van we komen het geld halen waar het te halen valt, jij moet het verder regelen met je ex. Maar iemand die geen geld heeft, kan je ook niets van terug eisen.
2. Auto is sinds aankoop volledig in mijn bezit, mijn vriend heeft daar nooit mee gereden. Ik heb deze volledig betaald en factuur staat ook op mijn naam. Is gewoon een vriend, niet meer, niet minder. Waarom ik dat heb gevraagd, omdat ik hier ook kinderen heb, en dat voor mij de enigste uitweg leek om toch een auto te kunnen hebben zonder inbeslagname. Ik heb niet om al die deurwaarders gevraagd, ik heb ze gekregen en probeer mijn hoofd boven water te houden. Tot op heden heeft geen enkele deurwaarde een beslagname gedaan, ik heb alles al kunnen betalen, maar een auto wou ik echt niet afgeven moest het zover komen.
3. Nu meld hij me dat hij wettelijk heeft gehoord, zegt hij, dat ik maar twee maanden met deze auto in het buitenland mag rijden, omdat de nummerplaten op zijn naam staan. Al de rest staat op mijn naam, verzekering, aankoopbewijs, tax heeft hij binnengekregen maar heb ik betaald,.. Ik weet niet wat wettelijk mag en niet mag, ofwel heeft de verzekering hier een fout in gemaakt. Ik heb daar inlichtingen gevraagd en ze hebben me gemeld dat dit mag???
4. Ik heb normaal gezien deze week mijn NIE nummer en dan ga ik er Spaanse platen opzetten, maar nogmaals, hij is niet een van de gemakkelijkste en dreigt nu om nu aanstaande woensdag het vliegtuig te nemen en de boel hier op stelten te zetten, hij wil echt niet praten en luisteren. Hij meld me ook dat hij met de Spaanse politie naar mij komt. Ik weet niet of zij daartoe bevoegd zijn? Wat hij in zijn hoofd heeft....
Dit is een beetje mijn verhaal