Kosten takeldienst

Kabal
Topic Starter

Kosten takeldienst

#1 , 27 jan 2009 09:53

Anderhalve week geleden, op een zondag, heb ik een auto-ongeval gehad. Er was geen tegenpartij.

Aangezien de auto flink toegetakeld was, zijn ze deze komen takelen. De politie heeft hiervoor een takeldienst gebeld. Het takelen gaat om een doodgewone personenwagen, afstand van takeldienst tot ongeval bedroeg iets minder als 6km.

Gisteren heb ik gebeld naar de desbetreffende takeldienst. Als dagelijkse staankost hanteren zij €7 excl. BTW. Dit maakt momenteel €63 excl. BTW in totaal. Voor de takel zelf leggen ze mij een bedrag op van maar liefst €510.

Kan dit zo maar? Ik weet dat takelen prijzig is, ik had mij een bedrag van rond de €300 voorgesteld maar dit is zo goed als het dubbele en bezorgt me letterlijk een flinke kater.

Zijn er geen wettelijke barema's voor dergelijke diensten? Of kunnen zij eender welk monsterbedrag vragen?

Met vriendelijke groeten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Innana

#2 , 27 jan 2009 10:02

Het feit dat het op een zondag was zal er volgens mij mss ook iets mee te maken hebben...

Kabal
Topic Starter

#3 , 27 jan 2009 11:26

Het feit dat het op een zondag was zal er volgens mij mss ook iets mee te maken hebben...
Dat besef ik wel, daarmee dat ik het ook vermeld heb.

Maar dan nog, laten we eerlijk zijn, is dit niet extreem veel?

Reclame

Tope

#4 , 27 jan 2009 12:26

Je moet dan maar pech hebben dat je op een zondag een aanrijding hebt.
Kan je de rechtsbijstand van je autoverzekering hier niet inschakelen?

Kabal
Topic Starter

#5 , 27 jan 2009 14:47

Je moet dan maar pech hebben dat je op een zondag een aanrijding hebt.
Kan je de rechtsbijstand van je autoverzekering hier niet inschakelen?
Naar wat ik hoor - neen. Er is geen tegenpartij (ben beginnen te slippen) dus blijkbaar wordt alles op mij verhaald. Of is dit toch onjuist en kan ik ergens nog iets uithalen?

Tope

#6 , 27 jan 2009 16:03

Als je over een rechtsbijstandverzekering beschikt, dan zou je wel kunnen proberen die in te schakelen om die hoge takelkosten te betwisten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 jan 2009 10:03

en hoe is je wagen dan beschadigd geraakt als er geen voorwerp was die je snelheid heeft afgeremd -
de tegenpartij zal dan vermoedelijk een overheid zijn ( en zijn goederen - grasveld - struiken enz zijn beschadigd of vernield)

Wat het takelen betreft : - dat loopt altijd via de bestuurder - uzelf moet een takeldienst bellen en niet de politie.

Wanneer de politie toch een takeldienst (laat) bellen is dat in principe in uw opdracht.
Ik dacht dat er nationaal nu een regelgeving was die politie verplichte een procedure te volgen inzake takelen.
Ook de firma's die hieraan voldoen staan daarin vermeld en de wijze (en bedragen) van werken

Vraag dat maar eens na aan uw verzekering die kennen dat ook
indien geen gegevens gekend - vraag dan aan een officier van politie in uw zone eens naar de regeling
( regeling ontstaan na feiten in Brussel en Rupel)

Terug naar “Archief”