Schriftelijke mededeling geldig via email?

Innana
Topic Starter
Berichten: 36

Schriftelijke mededeling geldig via email?

#1 , 27 jan 2009 09:16

Als iemand vraagt om iets schriftelijk mee te delen en je doet dit via email. De email wordt bevestigd met een leesbevestiging én je krijgt een antwoord met je eigen email in bijlage, is dit dan geldig?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 27 jan 2009 09:36

Dat hangt er van af waarover het gaat....

Is het een koop/verkoop, huur, ....

Innana
Topic Starter
Berichten: 36

#3 , 27 jan 2009 09:40

Een samenwerkingscontract. Ik stop met diensten leveren voor iemand/ een firma. De aangetekende zendingen die collega's die ook stoppen sturen worden niet afgehaald en de email die ik stuur wordt wél bevestigd. In het contract staat niet dat het verplicht via aangetekende zending moet, alleen dat het schriftelijk moet...

Reclame

ZeddLeppelin
Berichten: 97

#4 , 27 jan 2009 10:27

Het feit of uw aangetekend schrijven al dan niet wordt afgehaald, is uw zaak niet. Als men de moeite niet doet kennis te gaan nemen van de inhoud daarvan, moet men de gevolgen daarvan maar dragen.
Bijgevolg is uw niet-afgehaald aangetekend schrijven voldoende rechtsgeldig.

On-topic: uw mail zal dat m.i. ook zijn.

Terug naar “Archief”