ter info,
16 jarige zoon behalve 1 gesprek van 2u nog steeds niet terug gezien bij mij thuis. Mijn zoon werd gehoord door een afzonderlijke rechter. Van de 6 dingen die hij gezegd heeft waren er 5 leugens, die mijn advocaat via bewijs heeft kunnen weerleggen. nieuwe absenties in school, opnieuw slecht rapport, inschrijvingsnummer bij de sportclub, ... Daarbij komt dat gisteren voor de rechtbank mij ex bestookt werd met 100 vragen. Waarom ze niet is ingegaan op een bemiddelaar, waarom ze de sociale assistente van de politie geantwoord heeft dat deze zich niet te moeien had met de opvoeding van haar zoon, waarom ze haar kind niet naar school stuurt, dat dit zo makkelijk is om het zo leuker te laten klinken bij haar, waarom ze niet is ingegaan om mijn zoon te laten helpen door een pschygoloog, waarom ze hem laat vluchten voor zijn problemen en deze niet helpt op te lossen, Hoe het komt dat zij geen ouderlijk gezag heeft over hem, waarom ze hem niet verplicht zijn sport door te zetten tot het einde van de abonnements duur... nog groter was mijn opluchting tot de procureur des Konings zijn redevoering hield. Hij begon zijn betoog met, het kind moet met onmiddellijke ingang terug naar de vader op regelmatige tijdsduur en in volledige co ouderschap. Ze ging verder , dat het kind veel geluk heeft dat zijn vader zo voor hem opkomt , dat het voor een jongen nog meer dan voor een meisje bewezen in dat er een vaderfiguur nodig is in zijn leven en dit in een strikt kader. Dat ze kort ervoor nog een seminarie gevolgd had waar het bewezen is dat voor zijn verder ontwikkeling het zeker nodig is dat hij bij beide ouders moeten opgevoed worden. Alles klonk goed voor mij. Maar nu weet ik niet in hoeverre een rechter de procureur volgt, want op het einde van zijn betoog sloot de rechter af dat ik hem zaterdag moet gaan afhalen van 10 u tot 18 u en als de moeder hierin niet slaagt dat de gevolgen voor haar wel eens heel groot kunnen zijn. Strafrechterlijk vervolging.
Dus langs de ene kant was ik opgelucht maar langs de andere kant toch ook terug teleurgesteld want hij moet tot aan de effectieve uitspraak dus toch nog niet volledig komen. Toen ik hierover uitleg vroeg antwoorde de rechter dat hij dit dossier ging bestuderen en dat het ene kind het andere niet is. opnieuw enkel weken bang afwachten ....
iemand die hierover iets meer weet ? de rol van een procureur ? alvast bedankt