Jaren geleden oefende ik een gevaarlijke job uit waardoor ik een groot risico liep dat er mij iets zou overkomen. Ik had toen al wat gespaard en heb een volmacht gegeven aan mijn oudste zus op die rekening voor moest er met mij iets gebeuren. We spreken over 20 jaar geleden en door de interesten was dit bedrag al serieus verhoogd. Doordat het zolang geleden is en die 'volmacht' maar een eenvoudig papiertje was, was ik dit helemaal vergeten.
Sinds een jaar is er een familieruzie om verschillende redenen. Nu wou ik met mijn vrouw naar de bank gaan om naar dat geld te informeren want we willen een huis kopen.
Wat blijkt nu? Mijn zus heeft het afgelopen jaar in 2 keer de totale som van mijn rekening gehaald!
De bank zegt dat ik toen een volmacht heb gegeven en dat hier dus niets meer aan te doen is en ik alles kwijt ben. Maar het kan toch niet zijn dat zij zomaar kan stelen zonder gevolgen? Ik heb al wat opgezocht op internet en daar staat dat de persoon met de volmacht het geld niet mag gebruiken om zichzelf te 'verrijken', wat hier dus wel gebeurd is. Ik weet niet wat zij met het geld heeft gedaan want we hebben al een jaar geen contact meer.
Wat moet ik nu doen om mijn geld ooit nog terug te zien? Naar de politie, naar een advocaat gaan? En maak ik wel kans om het ooit terug te zien? Want ik heb ook geen zin om veel geld aan een advocaat te geven en een procedure te starten die uiteindelijk op niets uitdraait..