De situatie is als volgt;
Mijn vader heeft eind 2015 een nieuwe scootmobiel aangekocht.Door omstandigheden (operaties en ziekenhuisopnames) heeft hij deze nog niet kunnen gebruiken.Op een gegeven moment hebben wij deze verplaatst naar mijn huis daar mijn vader een tijd bij ons kwam logeren.Tijdens het plaatsen op onze aanhangwagen viel ons oog op schade aan de onderkant.
Dit werd gemeld aan de verkoper.Waarop deze meermaals heeft aangeven via mail dat we de scootmobiel mochten terug brengen en dat hij hersteld ging worden.Dit was ca. 8 maanden na aankoop.
Om een lang verhaal kort te maken:na 4,5 maand heeft mijn vader een aangetekend schrijven gestuurd waarin hij ontbinding vroeg van de aankoop en eiste om teruggave van het aankoopbedrag.Dit omdat de verkoper niets van zich liet horen en een redelijke termijn tot herstelling overschreden was.
Daags nadat de verkoper de aangetekende zending ontvangen had,kregen we plots het bericht dat de scootmobiel hersteld zou zijn met de vraag wanneer we deze kwamen ophalen.
Ondertussen waren de verzekeringsmakelaar en rechtsbijstand van de situatie op de hoogte.We werden aangeraden om voorlopig zelf niet te reageren.
De verkoper heeft nooit gereageerd op de aangetekende zending.
Echter heeft hij,nog voor het verstrijken van de door mijn vader gestelde termijn tot terugbetaling,zelf aan mijn vader een aangetekende zending verstuurd waarin hij meld de schade niet te willen herstellen omdat de scootmobiel verplaatst werd.
Mijn vraag is dus;kan dit zomaar?
Staat mijn vader in deze situatie sterk mocht hij dit voor de rechtbank laten komen?