#1 , 24 feb 2017 12:42
Beste,
Ik heb een half jaar geleden een wagen gekocht van een particulier. De verkoper heeft deze wagen van een particulier gekocht in Duitsland en heeft deze zelf ingevoerd.
Nu heb ik tussen de handleidingen van de wagen een Duits keurings verslag of iets dergelijks gevonden van eind 2014 waarop een veel hogere km stand staat aangegeven dan dat mijn wagen had toen ik deze gekocht heb.
De vervalste km-stand staat vermeld op de verkoopsovereenkomst en op de belgische keuringskaart -en carpass.
Natuurlijk ben ik hiermee niet gedient.
Nu is mijn vraag OF ik hier juridisch iets tegen kan ondernemen, wagen terug geven, geld terug? Schadevergoeding?
Is dit strafbaar?
Wat zijn zo ongeveer de stappen die ik zou moeten of kunnen ondernemen?
Dan zit ik nog met het feit dat ik een hoop kosten heb gedaan aan de wagen aangezien hij helemaal niet in orde was met vanalles.
Speling op wiellagers, mistlichten die niet werkten, grootlichten die niet werkten...
Een tijd na de aankoop bleek ook dat chassis rot was en opgelapt was dmv dit volledig proper te maken en een dikke zwarte laag verf over te zetten. Maar goed dit zijn dingen die ik zelf had moeten gezien hebben en daar gaat het uiteindelijk niet om, maar het feit dat hij zo'n 70000 tot 100000 km meer heeft dan op de teller en verkoopsovereenkomst staat daar zou ik wel een oplossing voor willen zien want volgens mij is dit oplichting?
Mvg