Veel mensen ontvangen namaak, terwijl ze dachten echte producten te kopen. Ik bedoelde niet dat je met opzet namaak zou gekocht hebben, laat dit duidelijk zijn.@ Gebruiker21, helaas heb ik geen namaak gekocht want ik doe er niet aan mee.
Heb je het dan over advertenties, of over aankopen die facebook-vrienden gedaan hebben?Maar over mijn Facebookpagina vliegen de duurdere items zoals handtassen ja van andere exclusieve designers.
Niet alle namaak is per definitie door kinderen gemaakt. Er zijn trouwens ook merkrpoducten (ik denk dan vooral aan kledij) die door kinderen gemaakt wordt. Hoe weet je trouwens op basis van foto's dat iets al dan niet namaak is? In veel gevallen zijn die dingen zo goed nagemaakt dat je dit op basis van foto's moeilijk kan onderschijden van echt.Degoutant dat mensen niet verder denken aan de kinderarbeid er achter, het misbruik van de ontwerper zijn ideëen, enz .... om nog maar te zwijgen over de belastingontduiking.
Ik begrijp nog altijd niet goed waar je melding van gaat maken, eerlijk gezegd? Welk concreet feit ga je aankaarten? Zijn er mensen in uw facebook-kenissenkring die letterlijk posten "Ik heb gisteren dit namaak product gekocht bij die winkel"?@ JPV ik zal de winkel op de hoogte brengen en de melding doen bij FOD Economie.
Veel mensen ontvangen namaak, terwijl ze dachten echte producten te kopen. Ik bedoelde niet dat je met opzet namaak zou gekocht hebben, laat dit duidelijk zijn. No problem@ Gebruiker21, helaas heb ik geen namaak gekocht want ik doe er niet aan mee.Heb je het dan over advertenties, of over aankopen die facebook-vrienden gedaan hebben? Het gaat over adverteerders en mensen die aankopen deden, geen facebookvrienden.Maar over mijn Facebookpagina vliegen de duurdere items zoals handtassen ja van andere exclusieve designers.Niet alle namaak is per definitie door kinderen gemaakt. Er zijn trouwens ook merkrpoducten (ik denk dan vooral aan kledij) die door kinderen gemaakt wordt. Hoe weet je trouwens op basis van foto's dat iets al dan niet namaak is? In veel gevallen zijn die dingen zo goed nagemaakt dat je dit op basis van foto's moeilijk kan onderschijden van echt. Prijs is al een groot item bij namaak, dan de hoeveelheid in aanbod, nergens staan 50 chanel tassen op 1 foto uitgestald! Als je een ander motief gebruikt in een print maar je plakt het logo er op van een designer is dit ook misbruik. Als je de collecties kent, zie je meteen dat dit niet terug te vinden is in de collectie.Degoutant dat mensen niet verder denken aan de kinderarbeid er achter, het misbruik van de ontwerper zijn ideëen, enz .... om nog maar te zwijgen over de belastingontduiking.Ik begrijp nog altijd niet goed waar je melding van gaat maken, eerlijk gezegd? Welk concreet feit ga je aankaarten? Zijn er mensen in uw facebook-kenissenkring die letterlijk posten "Ik heb gisteren dit namaak product gekocht bij die winkel"? Mensen die foto's maken dat ze tevreden zijn met hun bestelling van namaak is een bewijs dat er verkocht werd. Welk concreet feit ga ik aankaarten? Dat er verschillende handels zijn in namaak en dat die handeltjes mogen opgedoekt worden. Wil je design verkopen, vind uit, ontwerp, vraag je patent en word rijk.@ JPV ik zal de winkel op de hoogte brengen en de melding doen bij FOD Economie.
Maar over de rug van iemand anders .... .