Ik kamp al mijn hele leven met psychische moeilijkheden, voornamelijk door misbruik door familieleden en ernstige pesterijen op school.
Ben reeds jaren in behandeling bij een psychiater.
Ik denk soms: misschien slaag ik er alsnog in om iets van mijn leven te maken, maar ik hou er zeker rekening mee dat het ook anders kan lopen.
Ik ben nu midden dertig, maar als ik over tien, twintig jaar nog met hetzelfde kamp, heb ik geen zin om nog eens vijftig jaar te moeten "lijden".
Maar het belangrijkste is: ik heb enkel nog mijn moeder. Ze is nog niet echt oud ( 63), maar mocht er iets met haar gebeuren, zou ik de kracht niet meer hebben om door te gaan, net omdat ik al zoveel heb meegemaakt.
Het zou me enorm veel gemoedsrust geven dat ik ergens papieren kan klaarleggen voor euthanasie voor psychisch lijden indien er mij iets overkomt waarvan ik zelf aanvoel: dit is de druppel teveel.
Kan dat? Wat zijn dan de procedures? Denk het feit dat er ergens papieren zouden klaar liggen, zou me "beter" in het leven doen staan. Dat ik weet: mocht er me iets ondraaglijk overkomen dat ik er toch beroep op kan doen.