Hallo,
Sinds ik in mijn huurappartement woon (2013) zijn er al een aantal problemen geweest met een lek bij de onderbuur.
Mijn onderbuur kreeg telkens een lek, de huisbaas dacht dat de lek van mijn douche moest komen en heeft deze ondertussen al zeker 5 keer "hersteld".
Ondertussen is de vorige onderbuurvrouw verhuist omdat ze de lekken beu was ( zei vertelde me dat de lek al bezig was voor dat ik mijn appartement huurde) Ondertussen is natuurlijk bij mijn nieuwe onderbuur de lek weer begonnen.
Hij "hersteld" telkens de lek (zoals een echte huisjesmelker niet door professionele vakman) hierdoor komt de lek telkens terug en moet hij telkens mijn douche uitbreken.
Nu stuurde de huisbaas plots een professionele vakman (waar ik natuurlijk heel blij mee was omdat ik dacht dat nu eindelijk de problemen waren opgelost)
Eerst en vooral kwam ik thuis en stond de vakman te werken in mijn appartement ZONDER mijn toestemming , ik wist hier niets van en plots staat er een "vreemde" bij je binnen ?! Ik heb gebeld naar de huisbaas maar hier verder geen probleem van gemaakt.
Deze vakman heeft alles hersteld (nieuwe buizen gestoken enzo) en mijn onderbuur heeft nu ook geen last meer gehad van de lek.
Nu stuurt de huurbaas plots een mail waarin hij mij in ingebrekestelling stelt door een slecht onderhoud van de leidingen en de sifon, en ik dus de rekening moet betalen?!
Terwijl de lek al bezig was van voor ik hier woonde en ik heb mijn douche en leidingen altijd gekuist hoe het hoort.
Dit is niet mijn fout en vind niet dat ik moet betalen & ik dacht een 2 expertise laat opstellen door mijn brandverzekering maar kan dit wel aangezien alles nu vernieuwd is en juist is gemaakt.
Wat doe ik het best ?
alvast bedankt.