In mijn huurcontract staat nergens een melding van het immokantoor, dus... daar kan ik dan al gerust in zijn.
Wel ja, je kan hen dat alvast reeds melden. Een eenmalig AS zou voldoende moeten zijn. Zelfs als zij een schrijven laten zien waarin bvb zou staan dat de eigenaar hen bepaalde volmachten geeft, wil dat nog niet zeggen dat dit jou bindt. Het is niet zo dat zij bvb kunnen handelen als tussenpersoon zoals bvb een advokaat, indien het bij de aanvang kontraktueel niet vastgelegd is in het huurkontrakt. Veel huisbazen laten hun zaakjes regelen door immokantoren, wat hun goede recht is. Dus tenzij het in het kontrakt vermeld staat hoef jij strikt genomen nog niet eens te reageren op hun schrijven.
Ik heb met verschillende andere immokantoren contact gehad, en die plannen wel s'avonds bezoeken met eventuele kopers, dus snap ik ni goed waarom dit immokantoor daar zoveel problemen van maakt.
Juist, ze worden er in elk geval dik genoeg voor betaald door de huisbaas, dus laat ze maar wat overuren doen op hun kosten zou ik denken.
Ik hou gewoon voet bij stuk, en laat mij verder niet meer intimideren door dit immokantoor. Kvind het een spijtige zaak dat het immokantoor mij probeert onder druk te zetten.
Onthou dat zij zelfs juridisch in de plaats van de huisbaas, niet kunnen optreden voor de vrederechter, omdat ze niet vermeld staan als gevolmachtigde in het huurkontrakt. Moest de zaak voor de vrederechter komen kan je hen gewoon de laan uitsturen en is er geen vrederechter die dat weigeren. Dit is nu eenmaal wettellijk geregeld. Het is dus de huisbaas zelf en/of zijn advokaat, enkel deze twee kunnen de tegenpartij vormen in een betwisting voor de verederechter.