In België hebben we voor de sport die ik beoefen een heel raar ranking systeem. Onlangs heb ik een soort alternatieve ranking gemaakt (op basis van ELO-ranking systeem). Hier is redelijk veel belangstelling voor, dus ik zou een website willen maken waarop ik deze 'alternatieve' ranking publiceer.
Voor mijn ranking systeem heb ik veel historische data nodig. Deze data worden van op een externe website ingelezen. Deze worden verwerkt en terug gepubliceerd op mijn website.
Op de website van de overkoepelende organisatie lees ik het volgende:
Wat ik doe, wordt door de 'eigenaar' van de data dus verboden.Elke vorm van herpublicatie van (enig deel van) de inhoud van toernooi.nl zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Visual Reality is nadrukkelijk verboden.
Ik vraag me af, kan de 'eigenaar' van deze data dit zo hard spelen? Kan dit ooit tot een rechtzaak komen? Bestaat er al enige rechtspraak hierover in België?
Het gaat om toernooi-uitslagen, die ik (zuiver theoretisch) ook kon genoteerd hebben tijdens de toernooien zelf. Daarnaast is het ook niet de bedoeling om er geld aan te verdienen.
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Alvast bedankt!