Ik heb momenteel nood aan medicijn omdat ik ziek ben.
Ik weet welk medicijn het is, aangezien het een chronische ziekte is, waar ik iedere 6 maanden mee te kampen krijg.
Nu is het zo dat dit medicijn enkel maar "op voorschrift of schriftelijk verzoek" te verkrijgen is.
Om goed te zijn, zou ik naar de dokter moeten, deze zal concluderen dat ik terug last heb hiervan, en zal een voorschrift opstellen.
Ik wil een dokter niet tegenspreken, en ik ben allesbehalve medisch opgeleid, maar in dit geval weet ik perfect wat de aandoening is, en hoe ik moet genezen.
Daarom wil ik er in feite ook mijn tijd en geld niet aan spenderen om een doktersbezoek te boeken.
Nu vraag ik mij af, die "schriftelijk verzoek", wat houdt dat in?
Ik vind hier bitter weinig over terug.
Iemand die dit weet, alsook of dit een consequentie zou inhouden ivm de terugbetaling van het medicijn (lees als: de aankoopprijs bij de apotheek die hoger zal liggen dan dat je dit op doktersvoorschrift zou krijgen)?
Lijkt me inderdaad de gangbare manier van werken...Om goed te zijn, zou ik naar de dokter moeten, deze zal concluderen dat ik terug last heb hiervan, en zal een voorschrift opstellen.
Tja, maar u bent geen dokter. Als ik griep heb, weet ik ook perfect dat ik met een paar dagen rust wel weer op de been ben, maar daarom mag ik zelf nog geen afwezigheidsattest schrijven. Een dokter kan bijvoorbeeld ook beslissen dat u het bewuste medicijn al te lang neemt, en dat dit een risico met zich meebrengt, en u bijgevolg een variant of ander middel voorschrijven.Ik wil een dokter niet tegenspreken, en ik ben allesbehalve medisch opgeleid, maar in dit geval weet ik perfect wat de aandoening is, en hoe ik moet genezen.
Dan kan u niet van een dokter verwachten dat hij voorschriften voor potentiëel gevaarlijke medicatie voorschrijft, zonder u onderzocht te hebben, of dat een apotheker u deze medicatie meegeeft zonder dat een dokter daar zijn fiat over gegeven heeft.Daarom wil ik er in feite ook mijn tijd en geld niet aan spenderen om een doktersbezoek te boeken.
Maar je zal toch niet jarenlang deze medicijnen voorgeschreven krijgen, zonder tussentijds op consultatie te gaan bij een arts? Als je een chronische aandoening hebt, wordt deze aandoening toch ook opgevolgd door een dokter, hoop ik?Voorschriften zonder consultatie woorden normaalgezien voor chronische aandoeningen gratis uitgeschreven.
Ik moet er 3 nemen: Emconcore, Tritace en Zockor.
Heb gemiddeld 4 doosjes van elk nodig per jaar. Ik moet gewoon bellen naar de receptie van de afdeling, en zij leggen dit dan klaar tegen de dag nadien.
Dat is inderdaad zo. Men moet de apotheker nog steeds een voorschrift kunnen tonen.Inderdaad denlowie, maar is die toelating, zoals u het noemt, niet gewoon een toelating om deze geneesmiddelen terugbetaald te krijgen, terwijl de voorschriftplicht toch blijft bestaan?
Het is spijtig dat ik geen copy heb gemaakt, heb dit nu al drie jaar gekregen rond de maand mei.Inderdaad denlowie, maar is die toelating, zoals u het noemt, niet gewoon een toelating om deze geneesmiddelen terugbetaald te krijgen, terwijl de voorschriftplicht toch blijft bestaan?