3-jarige handelshuuropzegging

MaLuK
Topic Starter

3-jarige handelshuuropzegging

#1 , 24 dec 2008 02:49

Gegroet mijn vrienden :wink:
Ik had gaarne wat inlichtingen betreffend een handelshuuropzegging,
Ik verhuur namelijk een handelspand,de huurder baat een horeca zaak uit en zijn contract loopt ten einde op 30 juni 2016(9 jaar contract).
Nu is er in onze huurovereenkomst een clausule opgenomen waarbij ik of Zij (het gaat hier om een BVBA)na elk 3-jarige periode een einde kan maken aan deze huurovereenkomst en op 30 juni van 2010 is het al zover.
Nu wil ik zelf een handel drijven met een ander destination,
nu wens ik graag te weten te komen of ik hen dan schadevergoeding moet betalen omdat ik er zelf in handel wil drijven?
Graag aub wat duidelijke info :)
Alvast bedankt en gegroet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 26 dec 2008 13:44

“Art.3.De duur van de huur mag niet korter zijn dan negen jaren...Buitendien kan het huurcontract aan de verhuurder het recht toekennen om, bij het verstrijken van elke driejarige periode, de huur te beëindigen, mits hij één jaar tevoren opzegt...bij ter post aangetekende brief, ten einde in het onroerend goed werkelijk zelf een handel uit te oefenen...”(Handelshuurwet 30 april 1951).

Onderzoek of uw huurcontract u zulk recht toekent. Indien dit het geval is en indien u correct opzegt dan bent u geen vergoeding verschuldigd.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

MaLuK
Topic Starter

#3 , 27 dec 2008 04:43

Gegroet beste vriend, :D
Ik aprecieer je snelle reaktie zeer hoog en ik dank u voor de tijd
dat je daar aan besteedt hebt.

Bedankt en Gegroet :wink:

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”