Voertuig niet de nodige opties zoals op de advertentie.....

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

Re: Voertuig niet de nodige opties zoals op de advertentie.....

#16 , 15 dec 2016 23:08

Niet mee wachten zou ik zeggen. Moest al gebeurd zijn.
In functie van de bedoelde artt. 1649bis-octies is het minstens binnen de twee maanden na vaststelling - als dit zo contractueel overeengekomen is (art. 1649quater, §2 BW).

Ontbinding van de overeenkomst kan je niet vragen als gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis is (wat een feitelijke interpretatie inhoudt).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xeno1977
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 dec 2016 05:33

Beste,
De beslissing van de aangetekende zending valt ten beurt aan mijn vriendin, sinds de wagen van haar is en op haar naam staat.
Naargelang de prijs dat ze voor het voertuig heeft betaald die lang niet zo slecht bleek te zijn zelfs zonder de opties, is er beslist het zo te laten.
Waar ik het wel moeilijk mee heb is de misleiding die was toegepast maar dit is persoonlijk.
Dit weegt niet op tegen de uiteindelijke prijs die we betaald hebben en mijn vriendin niet al te veel problemen heeft met de ontbrekende opties.
Het zal van de garagist waarschijnlijk een "gewoonte" zijn om zo te verkopen ook al vinden andere mensen dit niet correct (waaronder ik).
Mvgr

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#18 , 16 dec 2016 20:20

Het zal van de garagist waarschijnlijk een "gewoonte" zijn om zo te verkopen ook al vinden andere mensen dit niet correct (waaronder ik).
Mvgr
Je zou een melding kunnen maken bij de economische inspectie (http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/).
Als de verkoper deze techniek frequent gebruikt, dan kan de inspectie misschien zelf optreden bij klachten van meerdere klanten.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Franciscus
Berichten: 39080
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 dec 2016 21:08

Doen, en u mag gerust zijn ze doen nazicht ...heb dat zelf een vijftal malen (moeten) doen voor mijn moeder - kreeg steeds keurig antwoord.
Gezien we de firma's ook steeds per aangetekend schrijven in gebreke stelden met termijnen zijn steeds de voorschotten teruggestort en de goederen teruggenomen en terugbetaald.

PS hadden wel ons huiswerk steeds goed gedaan nazicht kruispuntbank - alle gegevens van zaakvoerders/ oprichters opgezocht via internet - geloof me men kan serieus wat vinden ...en dus ook naar persoonlijke adressen wat brieven of vermelding van hun gegevens in de AS.
Werkte zeer efficiënt.

Terug naar “Gebrekkige Producten”