Boek niet ontvangen

Ronald_VR
Topic Starter
Berichten: 44

Boek niet ontvangen

#1 , 23 nov 2016 18:27

17 november 2016 heb ik een bestelling gedaan in een belgische website. (http://www......be)/..../webshop.html
Hieronder de gevraagde procedure:
Hoe bestellen ?
1.Vul jouw persoonlijke gegevens in via onderstaand invulformulier. (Gelieve dezelfde naam en voornaam te gebruiken van de rekeninghouder)

2.Stort 15 € op rekeningnummer XXX-XXXXXXXX-01 of op IBAN BE 43 XXXX XXXX XX01 met referentie ---- ----

3.Van zodra wij de betaling van jouw bestelling ontvangen hebben wordt je pakje verstuurd per post.

Je mag de levering binnen de 2 werkdagen daarop volgend verwachten voor België en 5 werkdagen voor Nederland.
Natuurlijk het gevraagde na zeker meer dan 7 werkdagen niet gekregen.
Deze website(shop) heeft geen contact gegevens, en ondertussen werkt het webformulier ook niet.

Heb wel op de hoofdpagina een mailadres gevonden en daar naar toe een bericht gestuurd (22 november 2016) dat er een probleem is.
Tot op heden geen bericht terug gehad.

Wat zijn mijn mogelijkheden om ofwel mijn geld terug te vragen ofwel het gevraagde product op te sturen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 23 nov 2016 19:09

Je kan alles vragen, maar waarschijnlijk heb je met oplichters te maken. Best met u bewijzen naar de politie gaan en klacht indienen.

Webshops zonder de wettelijke vermeldingen zoals adres en telefoon en BTW nr nooit vertrouwen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Ronald_VR
Topic Starter
Berichten: 44

#3 , 24 nov 2016 10:22

Is nochtans een website van een (héééél) bekende vlaamse zanger (WT)

Reclame

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#4 , 24 nov 2016 10:54

Als je klacht hebt neergelegd bij de politie kan je de betaling ook betwisten via je bank.

Er zijn ook specifieke systemen voor VISA, Paypal, ed.

Hier eens kijken: https://www.mijnkaart.be/index/en_US/56 ... tingen.htm.

Ronald_VR
Topic Starter
Berichten: 44

#5 , 24 nov 2016 11:00

Ik heb ondertussen de domeinhouder gevonden (via DNS Belgium VZW) en daar ook een mail naar gestuurd.
FF nog uitkijken.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 24 nov 2016 11:04

Zeer eigenaardig, er staat dit "Vul jouw persoonlijke gegevens in via onderstaand invulformulier." maar er is geen invulformulier.
Nergens enig adres voor iemand als WT onbegrijpelijk.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Meeboo
Berichten: 1529

#7 , 24 nov 2016 11:20

anders eens een mail sturen naar het adres waar de boekingen gedaan moeten worden. Er staan 2 mailadressen op de site

Ronald_VR
Topic Starter
Berichten: 44

#8 , 24 nov 2016 11:31

Bij technische informatie had ik al een mail gestuurd.
Een klein uurtje een mail gestuurd naar de domeinhouder [email protected].
Zojuist dezelfde mail gestuurd naar [email protected] (wat die webshop omzet naar [email protected] - toch in mijn mail programma gemailt naar @proximus.be)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 24 nov 2016 13:04

17 november 2016 heb ik een bestelling gedaan in een belgische website. (http://www......be)/..../webshop.html
Hieronder de gevraagde procedure:
Natuurlijk het gevraagde na zeker meer dan 7 werkdagen niet gekregen.
Deze website(shop) heeft geen contact gegevens, en ondertussen werkt het webformulier ook niet.

Heb wel op de hoofdpagina een mailadres gevonden en daar naar toe een bericht gestuurd (22 november 2016) dat er een probleem is.
Tot op heden geen bericht terug gehad.

Wat zijn mijn mogelijkheden om ofwel mijn geld terug te vragen ofwel het gevraagde product op te sturen.
Op 17 november heb je een bestelling gedaan. Mogelijks heb je dezelfde dag, maar in de late namiddag, de betaling uitgevoerd,waardoor deze pas maandag 21 november op hun rekening toekwam. 2 werkdagen later is woensdag 23 november. Ze zijn dus 1 dag te laat voorlopig (en toen je het schreef waren ze nog niet te laat).

Tussen 17 november en vandaag (meegerekend) liggen 5 werkdagen, niet "meer dan 7 werkdagen"

Ronald_VR
Topic Starter
Berichten: 44

#10 , 24 nov 2016 14:14

FF terug nagekeken, en blijkbaar heb ik een verkeerde datum geplaatst, deze moet zijn 14 november 2016 - geld is gestort op de 14e. Ga proberen aan te passen.

Kan blijkbaar niet meer aanpassen

Ronald_VR
Topic Starter
Berichten: 44

#11 , 25 nov 2016 16:15

anders eens een mail sturen naar het adres waar de boekingen gedaan moeten worden. Er staan 2 mailadressen op de site
Heb ik voor de tweede keer gedaan naar nu met een leesbevestiging, en blijkbaar is deze ergens op een monitor verschenen:
This is a receipt for the email message you sent to
<[email protected]> at 25-Nov-16 3:31 PM

This receipt verifies that the message has been displayed on the
recipient's computer at 25-Nov-16 3:39 PM
Misschien een andere mogelijkheid:
Vermits het een verkoop op afstand is (veronderstel ik), kan ik deze aankoop annuleren? (14 dagen ?)
Indien wel, hoe en hoe kan ik dan het geld terugvorderen?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#12 , 25 nov 2016 16:22

Je zal eerst het adres van de verkoper dienen te hebben om hun in gebreke te stellen.
Misschien eens informeren via zijn manager of boekingskantoor.
Hier moet iets fout gelopen zijn, zou me niet kunnen inbeelden dat dergelijk iemand, zich zou bezig houden met fraudeleuze zaken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Ronald_VR
Topic Starter
Berichten: 44

#13 , 25 nov 2016 16:32

Je zal eerst het adres van de verkoper dienen te hebben om hun in gebreke te stellen.
Misschien eens informeren via zijn manager of boekingskantoor.
Hier moet iets fout gelopen zijn, zou me niet kunnen inbeelden dat dergelijk iemand, zich zou bezig houden met fraudeleuze zaken.
Dat was eigenlijk niet moelijk, via dnsbelgium heb ik een adres gevonden van de domeinnaamhouder (gevestigd in Brussel) en de hostmaster van de registrar is in Denemarken gevestigd.

PS firma van de domeinhouder is volgens Companyweb op 26-02-2014 stopgezet.

Terug naar “Consumenten Koop”