Verlenging paspoort bij belastings- en gerechtsschuld

BatMan007
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verlenging paspoort bij belastings- en gerechtsschuld

#1 , 20 nov 2016 10:23

Ik ga de situatie kort proberen te schetsen.

Ik ben veroordeeld voor fraude en hierdoor heb ik een belastingsschuld van +- 600.000 euro, een correctionele boete van 48.000 euro, en 2 jaar cel met uitstel.
Alvorens de uitspraak ben ik verhuisd naar een van de Balkanlanden (geen Schengen-land). Ik ben officieel ingeschreven op een adres. Uiteraard verblijf ik er niet. Dit adres is ook gekend bij de Belgische autoriteiten.
Ik zou mezelf graag inschrijven bij de ambassade om zo een nieuw paspoort te verkrijgen. Zal deze openstaande schuld en boete hier een probleem vormen? Zo ja: kan ik me dan onvermogend laten verklaren of een een minimumbedrag als 20 a 50 euro per maand aflossen?

Alvast bedankt voor mogelijke reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2016 12:34

. Ik ben officieel ingeschreven op een adres. Uiteraard verblijf ik er niet. Dit adres is ook gekend bij de Belgische autoriteiten.
!
Kan je ook nog eens een veroordeling en boete voor domiciliefraude opleveren, maar daar zal het wel niet meer op aankomen zeker.

Fortuin

#3 , 20 nov 2016 16:45

Het zou logisch zijn dat ze je paspoort alvast niet verlengen. Neem contact op met een Belgisch advocatenkantoor en stel hen de vraag. Betaal hen liefst ook nog, zo krijgen we toch nog iets terug van dat fraudegeld.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 nov 2016 17:09

gezien een duidelijke oproep tot helpen met fraude en ontduiken van een schade-eis, slotje erop.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”