Wat met Gerechtsdeurwaarders die hun boekje te buiten gaan?

[email protected]
Topic Starter

Wat met Gerechtsdeurwaarders die hun boekje te buiten gaan?

#1 , 20 okt 2016 09:31

Ik wens klacht neer te leggen tegen het deurwaarderskantoor X, want dit kantoor die hier duidelijk als incassobureau fungeert voor Y blijft mij lastigvallen met onterechte aanmaningen (zie bijlage). Mijn parkeerretributie uitgereikt op 23/03/2015 werd binnen de 3 dagen op 26/03/2015 betaald. Vermits na verschillende e-mails Y nog steeds de betaling niet in hun boekhouding heeft ingeboekt en ik nu van X aanmaningen krijg, waarvan de eerste op 27/09/2016 (zie eveneens in bijlage), heb ik mijn rechtsbijstandsverzekeraar DAS ingeschakeld om tussenbeide te komen. Ik kreeg de bevestiging zowel van X als van DAS dat het dossier uiteindelijk werd afgesloten en nu krijg ik gisteren opnieuw een onterechte aanmaning van Y in de bus. Het is dus duidelijk dat dit deurwaarders-/incassobureau het niet nauw neemt met de wettelijke voorschriften en op welke manier dan ook hun onterecht aangerekende kosten tracht te verhalen. Hun tussenkomst in dit dossier was hoe dan ook onterecht en hun kosten dienen zij te verhalen op X, wiens boekhouding er niet in geslaagd is om de betaling correct in te boeken.
Kan ik mijn rechtsbijstandsverzekeraar DAS schadevergoeding laten eisen voor de zeer vele uren dat ik al gespendeerd heb om te e-mailen eerst naar Y die na verschillende e-mails met betalingsbewijs mij bleef aanmaningen sturen en nu naar X?
Het kan toch niet zijn dat gerechtsdeurwaarders zomaar hun boekje te buiten blijven gaan zonder dat hier een sanctie en schadevergoeding tegenover staat? Indien dit geval zou zijn, leven wij niet in een rechtstaat/onrechtvaardig systeem en is er naar mijn mening sprake van een elite die zich zal zonder enig problem alles kan aanmeten en hier niet voor gestraft wordt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 okt 2016 09:35

Verwijder de naam aub, dit is hier verboden !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#3 , 20 okt 2016 09:41

Is de opdrachtgever die in de fout gaat, niet de deurwaarder. Als de opdrachtgeven niet meld aan de deurwaarder dat het moet stopgezet worden wegens een vergissing, zal de deurwaarder zijn opdracht verder zetten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mava105

#4 , 20 okt 2016 09:48

Heb jij uw storting wel goed uitgevoerd? Heb je de mededeling wel juist ingevuld? De DW voert enkel uit wat ze hem hebben opgedragen, in dit geval door het parkeerbedrijf. Onmiddelijk perkeerbedrijf beschuldigen van hun boekhouding niet goed op te vgolgen is er wat over. Heb je bij hun als eens geinformeerd?

denlowie

#5 , 20 okt 2016 09:57

U sleurt hier wel een deurwaarder door het slijk die enkel zijn werk uitvoert, van wat hem opdracht is gegeven .

Je moet toch oppassen door iemand openbaar te beschuldigen, hier komen veel lezers hoor !

Acht maanden geleden had je hier al een probleem met de retributiebedrijven in een Brusselse gemeente !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#6 , 20 okt 2016 10:13

Mag een slotje op wegens zwartmakerij van een specifieke deurwaarder. Voor een algemene vraag, kunt u een nieuw topic openen, zonder namen te vermelden.

Terug naar “Andere”