Tja, als u gaat argumenteren dat rechtspraak ingaat tegen de wetgeving dan stopt het voor mij.Als alles zo simpel was zijn er geen rechtbanken meer nodig, even wetboek opslagen het wetsartikel lezen en klaar is kees.
Ben 70 jaar en in dat opzicht heel wat ervaring opgedaan dat het niet zo simpel is.
Wie denk er 100% zeker van te zijn van zijn rechtszaak komt dikwijls met 10% thuis.
net zoals de meeste verkopers ook geen artikel zullen verkopen waarvan ze weten dat het defect/versleten is. Toch geldt ook NA de keuring nog een garantie. Ook voor producten onderhevig aan slijtage.Nee inderdaad zijn die hier niet JPV, ok de wetgeving die hier geplaats is door de collega ga ik niet betwisten.
Wel dit dat hij niet 100% gesteund word in vernoemde wetgeving.
Wagen is gekeurd voor tweedehands, geen enkel keuringsstation gaat een wagen goedkeuren met versleten band.
DAAR heb je een punt. Maar dat was niet waarop je in eerste instantie reageerde (met deze argumentatie)Na 3 weken laat TS de banden vervangen zonder goedkeuring van de verkoper, is toch de verkoper die moet garantie geven.
TS heeft geen enkel bewijs dat de banden versleten waren bij levering en vervanging.
Wat gaat TS nu zeggen in de rechtbank, de banden waren versleten, zonder enig bewijs en de verkoper totaal niet in de gelegenheid heeft gesteld om de garantie te geven die op zijn schouders rusten. Denk niet dat dit ooit gaat lukken, met of zonder die wetgeving.
Net zoals JPV ga ik hiermee akkoord.Wagen is gekeurd voor tweedehands, geen enkel keuringsstation gaat een wagen goedkeuren met versleten band.
Na 3 weken laat TS de banden vervangen zonder goedkeuring van de verkoper, is toch de verkoper die moet garantie geven.
TS heeft geen enkel bewijs dat de banden versleten waren bij levering en vervanging.
Wat gaat TS nu zeggen in de rechtbank, de banden waren versleten, zonder enig bewijs en de verkoper totaal niet in de gelegenheid heeft gesteld om de garantie te geven die op zijn schouders rusten. Denk niet dat dit ooit gaat lukken, met of zonder die wetgeving.
Dit is technische kennis en behoort niet tot de informatieplicht van de consument. Waarom u dit post is mij dan ook een raadsel.De wettelijk minimale profieldiepte
De wettelijk minimale profieldiepte van een band mag niet minder zijn dan 1,6 mm. Bij een profieldiepte van minder dan 2,5 mm wordt er door de wetgever geadviseerd om de band te vervangen.
Daarmee geeft hij toe dat de waterpomp lek was bij verkoop. Want het is een oud lek....Hartelijk dank voor jullie advies. Ik heb hem gisteren een aangetekend brief verstuurd. Hij heeft geantwoord en doet alsof zijn neus bloeit. Hij zegt is slijtage, waterpomp is oude lek, geen recente. enz.
Pfff