beheer geld kinderen

Elske-1978
Juridisch actief: Nee

Re: beheer geld kinderen

#16 , 18 okt 2016 10:51

Eylis: sorry maar dit is de grootste onzin dat u hier schrijft:

"En dat de concrete realiteit: hij wil dus inzagerecht op deze rekeningen .
- Daarvoor moet hij: een zaak aanvatten
- advocaat betalen (lees al zo'n 600 euro)
enkel om dingen te mogen ZIEN.
- Hij zal er geen financieel voordeel uit kunnen halen
- en het zal hem geld KOSTEN :D
Bovendien wat zal de rechter beslissen?
- - Het is niet nodig om inzage te hebben op rekeningen die oordeelkundig beheerd worden in het belang van de kinderen
- de moeder geeft blijk dat ze de toekomst van de kinderen denkt: er wordt gestort."

Elke ouder die niet ontzegd is uit het ouderschap heeft AUTOMATISCH inzagerecht!!!! Ook al werken banken tegen, ze zijn bij wet (burgerlijk wetboek) verplicht beide (gescheiden) ouders altijd inzagerecht en beheersrecht te geven van de rekening van hun minderjarig kind!!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#17 , 18 okt 2016 12:09

6 jaar te laat.

NotHappy

#18 , 19 okt 2016 16:38

In mijn geval heeft de ex alle spaargeld van de kinderen tijdens de echtscheidingsprocedure op haar rekening geplaatst zodat ik geen inzage meer had. Ik heb het meegenomen op de rechtbank in de procedure. Ik vond dat het geld op naam van de kinderen moest blijven staan en niet op naam van de ex. Onder zware druk heeft de ex de gelden terug overgeschreven op naam van de kinderen en kon de ex een blaam op de rechtbank vermijden!

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#19 , 19 okt 2016 19:32

Deze topic is al te veel heropgerakeld, slotje erop gezien de oorspronkelijke vraagb10 jaar oud is.

Terug naar “Echtscheiding”