Wonen in een caravan?

nazmul
Topic Starter

Wonen in een caravan?

#1 , 16 okt 2016 12:01

Is het mogelijke "Wonen in mijn eigen caravan in Belgie"?

- huishuur in belgie is veel te duur overall
- inkomst blijf zelfde, en te veel kosten

daar is geen keus voor geld te sparen, daarom is het mogelijke in Belgisch wetgeving dat ik kan wonen in mijn eigen caravan (ik heb geen ook geen grond)?

waar is het toegelaten aub? (ik heb gezien in Leuven mensen woon in caravan, ook in Nederlands, is het niet mogelijke ik Belgie, dat je hebt eigen caravan en je woon ergens gratis?)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 16 okt 2016 12:23

Op een camping of recreatie domein. Gratis bestaat niet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 okt 2016 12:31

(ik heb gezien in Leuven mensen woon in caravan,
Dat betwijfel ik ten sterkste. Er is in Leuven geen campingterrein. Mogelijks heb je een woonwagen gezien op een parking, maar die zijn alleen toegelaten tijdens de kermis . Daar wonen dan de fooruitbaters is, en de stad Leuven voorziet die dan van water en elektriciteit. Zelfs het vuilnis wordt wekelijke opgehaald. Maar als particulier zal u dat niet lukken, tenzij je een terrein huurt in een recreatiedomein, maar daar kan je u dan meestal niet domiciliëren.
Kan je niet gaan wonen in één van uw winkels. Ik lees dat je een nachtwinkel hebt overgenomen en een andere winkel is veel te groot. Ruim daar wat plaats in.

Reclame

Franciscus

#4 , 16 okt 2016 16:32

Wonen in een winkel is ook niet toegelaten maar mogelijk een regularistie ...doe eerst navraag bij de gemeente - mogelijk is er nu al een woongedeelte bij de winkel gezien dat vroeger standaard was.

Wouter VH

#5 , 17 okt 2016 09:32

(ik heb gezien in Leuven mensen woon in caravan,
Dat betwijfel ik ten sterkste. Er is in Leuven geen campingterrein. Mogelijks heb je een woonwagen gezien op een parking, maar die zijn alleen toegelaten tijdens de kermis . Daar wonen dan de fooruitbaters is, en de stad Leuven voorziet die dan van water en elektriciteit. Zelfs het vuilnis wordt wekelijke opgehaald. Maar als particulier zal u dat niet lukken, tenzij je een terrein huurt in een recreatiedomein, maar daar kan je u dan meestal niet domiciliëren.
Kan je niet gaan wonen in één van uw winkels. Ik lees dat je een nachtwinkel hebt overgenomen en een andere winkel is veel te groot. Ruim daar wat plaats in.
Ik meen me te herinneren dat er in Leuven wel degelijk een woonwagenpark is, je komt er toch voorbij met de trein. Wie daar nu net woont, weet ik natuurlijk niet, en recreatief lijkt het me daar nu niet bepaald (ligt aan de vaart, tegen/tussen industrie).

mava105

#6 , 17 okt 2016 09:47

[
Ik meen me te herinneren dat er in Leuven wel degelijk een woonwagenpark is, je komt er toch voorbij met de trein. Wie daar nu net woont, weet ik natuurlijk niet, en recreatief lijkt het me daar nu niet bepaald (ligt aan de vaart, tegen/tussen industrie).
Dat is geen woonwagenpark, maar een verblijfplaats voor zigeuners. Ze zijn er ingeschreven en kunnen naar school gaan. Ze krijgen er de beschikking over een sanitair blok per familie, en ze betalen er een vergoeding voor. Ik denk niet dat een gewone sterveling (dus een niet zigeuner) er zou gedoogd worden. (het is een nogal gesloten gemeenschap)
Enige jaren geleden war er een reportage op de regionale TV, en die reporters en cameramensen hebben herhaaldelijk bijstand van de politie moeten vragen.

Wouter VH

#7 , 17 okt 2016 09:56

[
Dat is geen woonwagenpark, maar een verblijfplaats voor zigeuners. Ze zijn er ingeschreven en kunnen naar school gaan. Ze krijgen er de beschikking over een sanitair blok per familie, en ze betalen er een vergoeding voor. Ik denk niet dat een gewone sterveling (dus een niet zigeuner) er zou gedoogd worden. (het is een nogal gesloten gemeenschap)
Enige jaren geleden war er een reportage op de regionale TV, en die reporters en cameramensen hebben herhaaldelijk bijstand van de politie moeten vragen.
TS kan het proberen? Maar in dit geval lijkt het mij dan inderdaad niet de beste optie!

Bedankt voor de opheldering! :D

Terug naar “Administratief recht”