Beste,
Tot mijn spijt heb ik een tijdje geleden bezoek gekregen van de gerechtelijke politie dewelke een huiszoekingsbevel hadden om al mijn computers in beslag te nemen. Op dat moment had ik geen flauw idee waarover dit ging. Ondertussen weet ik dat een bepaald bedrijf bij wie ik als student het netwerk onderhield mij aangeklaagd heeft voor informatica sabotage.
Om de situatie even kort te schetsen. Ik hielp op vraag van hun zoon om hun netwerk te onderhouden. Als student informatica leek mij dit de uitgelezen kans om praktijk ervaring op te doen, en ik kreeg hier zelfs een kleine vergoeding voor. Buiten hun netwerk onderhouden heb ik in die tijd ook een ontwerp gemaakt voor hun website, deze website is nog steeds bereikbaar voor iedereen en draagt op geen enkele manier naam vermelding.
Na een poosje van beloftes dat ik wel degelijk betaald ging worden heb ik gezegd niet verder te willen helpen. Kort daarna hebben ze mij gebeld om mij uit te schelden en te zeggen dat ik hun gehackt zou hebben.
Ik heb uit schrik uiteindelijk niets meer van mij laten horen, tot op een bepaalde dag ik een brief ontving in welke een "schade vergoeding" geëist werd.
Ik heb samen met deze brief op dat moment een advocaat geraadpleegd, deze vertelde mij dat ik totaal geen schrik moest hebben en dat dit enkel goedkope dreigementen waren.
Spijtig genoeg is het hier niet bij gebleven, de gerechtelijke politie heeft al mijn computers ondertussen ongeveer al 3 maanden in beslag genomen voor onderzoek.
Ik weet van mijn eigen dat ik op geen enkele manier deze feiten gepleegd kan hebben, ik heb dit ook zo aan mijn advocaat verteld. Ik heb nu het idee dat mijn advocaat of de ernst van de zaak niet ziet of niet goed weet hoe hij er mee moet omgaan.
Heeft er iemand enig idee hoe ik deze zaak kan aanpakken? Ik ben ook vooral bezorgd over wanneer ik mijn spullen zal terug ontvangen, mijn advocaat heeft contact opgenomen met de onderzoeksrechter (denk ik) kort na deze huiszoeking maar tot op heden hebben we hier nog geen reactie op gehad.. Het is namelijk zo dat ik voor mijn studie wel degelijk op deze spullen moet rekenen.