Op welke wetgeving baseer je u Tom. Welke strafbare feiten ga je TS of de vader ten laste leggen.Ik ga er (inderdaad misschien ten onrechte) van uit dat de vader weldegelijk nog schulden heeft en dat er dus nog procedures tegen hem lopen om deze schulden af te betalen. Waarom zou hij anders die wagen niet op eigen naam kopen?
Als men kan aantonen dat de vader die wagen met eigen middelen gekocht heeft, en ook de hoofdgebruiker van die wagen is, maar dat de wagen enkel op naam van de zoon staat om zo schuldeisers te ontlopen, dan denk ik niet dat men er zomaar mee zal wegkomen...
Daar hebt u een punt. Als de vader braaf verder zijn schulden afbetaald zoals het moet, is er inderdaad geen probleem. Maar in dat geval zie ik ook niet in waarom de vader de wagen niet op zijn eigen naam zet, aangezien hij dan toch geen schrik moet hebben dat deze in beslag genomen zal worden? Hoe verklaar je dit laatste dan? Paranoïa?Artikel 490 bis uit het strafwetboek is hier niet van toepassing, er staat nergens dat de vader zijn schulden niet verder afbetaald of dat hij al zijn bezittingen en inkomsten ontvreemd om zo schuldeisers te ontlopen.
ik veronderstelde dat de vader effectief nog schulden heeft, anders zag ik geen reden om de eigendom zonder medeweten van de OP een auto op dienst naam aan te kopen. Indien geen schulden, is er nog niets strafbaars, indien wél schulden kan de OP medeplichtig zijn.TS doet totaal niets onwettigs, en ook de vader niet. Op welke grond baseren jullie zich dat er hier iets onwettigs is.
Zolang er geen middelen gebruikt worden die niet in beslag of bewaren beslag genomen zijn doet vader met zijn geld wat hij wil.
Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat die wagen opnieuw in beslag genomen word, en dan zet ik er nog een groot vraagteken bij.