Nogal evident dacht ik. Vergeet je soms dat je een manoeuver maakte ? In dat geval moet je toch steeds voorrang verlenen aan andere weggebruikkers. Kan je "bewijzen" dat die bromfiets veel te snel reed ? Indien niet heb je pech en was dit een duidelijke overtreding van jou kant volgens mij en de procureur.Dit is wat er stond:
"Ingevolge het ingestelde onderzoek ben ik van oordeel dat U aansprakelijk bent voor het hierboven vermeld verkeersongeval.
Jezus, waar haal je dat vandaan !? De zwakke weggebruiker is evenmin in zijn recht of niet als iedere andere weggebruiker. Je vermengd 2 totaal verschillende zaken: de zwakke weggebruiker word meestal vergoed door de verzekeringsmaatschappijen, wat nog niet wil zeggen dat hij automatisch in zijn recht is. Trouwens indien kan bewezen worden dat die zwakke weggebruiker een zware fout heeft begaan of roekeloos onvoorzichtig is geweest word hij ook niet vergoed. Als je dat gelukt zou zijn om dat te bewijzen, zou je er veel beter voorgestaan hebben dan nu, en zou hij niet vergoed geweest zijn door zijn verzekering en zou jij misschien slechts gedeeltelijke aansprakelijkheid gesteld worden (je deed nog steeds een manoeuver).......en uiteindelijk zou de uitspraak luiden dat de "zwakke weggebruiker in zijn recht is". We hebben dus geen been om op te staan.
Enkel indien je lid bent krijg je gratis juridisch advies en moet je trouwens je lidnummer vermelden. Natuurlijk indien je mijn lidnummer bvb. zou kennen zou dat misschien ook wel lukken. Zij komen NIET tussen in eender welk juridisch geschil, behalve bij zeer grote uitzondering.Nu krijg ik van familieleden te horen dat ik Test-Aankoop kan bellen om uitleg te vragen, maar dan vraag ik me wel af of zíj er wat aan zouden kunnen doen, ik vrees dat ik inderdaad die 1000 euro zal moeten betalen
Denk je nu werkelijk dat de politie zich onmiddellijk zou gaan bezig houden met die brommer te testen en naar een testbank te brengen ? Je zou dan toch noch moeten kunnen bewijzen dat hij op het ogenblik van het ongeluk te snel reed. Trouwens je deed een (parkeer) manoeuver, en dat was de redenering die de procureur waarschijnlijk ook gevolgd heeft. Hij had geen andere harde bewijzen en kon dus niets anders dan je schuldig bevinden. Je had in feite vanaf de datum van dat ongeluk dit al kunnen zien aankomen.Inderdaad, assertiviteit zou inderdaad op zijn plaats geweest zijn, en als mijn vriend alleen zou geweest zijn zou hij er heus aan gedacht hebben....
Djeezus, de titel is al verkeerd, moet zijn "bromfietser aangereden door auto".
Je rijdt een bromfietser van het fietspad en dan nog kan je niet aanvaarden dat je niet goed genoeg gekeken hebt.
Die 1000 euro van de verzekering, staat dat in de polis of niet? Dat is toch iets dat je gewoon kan nalezen.
Iedereen zou beter zijn verantwoordelijkheid eens leren nemen, de rechtbanken zouden heel wat minder werk hebben. Een goede raad, blijf in uw geval uit de rechtbank weg want het zal je enkel nog meer geld kosten, schuld is hier overduidelijk.
u gaat hier toch kort door de bocht, de bestuurder van de bromfiets kon u gemakkelijk aansprakelijk stellen voor de schade die hij zou opgelopen hebben.Mij is hetzelfde zo'n 20jaar geleden overkomen, in mijn jonge tijd.
Wil parkeren, kijk rechts in spiegel, kijk nog eens, niets te zien, parkeer mijzelf en boem patat, een brommer geschept.
Bij nader inzien gevraagd of die zijn brommer eens wou starten om te zien of hij nog werkte, dan zelf eens aan de gas gedraaid, lekker geluidje, klinkt meer als een motor dan een brommer.
Finaal die gast voor de keuze gezet, ofwel bekent hij schuld, ofwel roepen we de politie erbij, brommer op de rollen, indien te snel -> boete, niet verzekerd, alles op zijn kosten, ...
Hij gaf toe dat hij daar tegen hoge snelheid vanachter de hoek kwam ,zijn keus was dus rap gemaakt.
Soms moet een mens een beetje assertief zijn om zijn recht te krijgen.
niet helemaalDat de brommer te snel reed en dat hij geen verzekering had zou alleen strafrechtelijke gevolgen kunnen hebben.
zwakke weggebruiker is een term die uitgevonden werd in een politiek klimaat, waar men dacht dat men stemmen kon rapen door een bepaalde groep weggebruikers vrij te stellen van bepaalde verplichtingenBTW: is een bromfietser wel een zwakke weggebruiker? Ik ben er niet zeker van, maar ik dacht dat dat beperkt was tot de niet-gemotoriseerde gebruikers...