Is toch niet zo moeilijk...
Jaarlijks een inventaris (je telt dus alle artikels die je op voorraad hebt, en plaatst daar de aankoopprijs naast). Dit is je eindvoorraad.
De boekhouder moet het verschil (meer of minder voorraad als in het begin van het jaar) boeken als voorraadwijziging.
Vervallen, kapotte artikels (onverkoopbaar dus): hiervan noteer je alvorens je ze weggooit de aankoopprijs. Je kan immers op deze weggegooide artikels de BTW recupereren. Je mag deze nooit gewoon weggooien zonder er een spoor van in je boekhouding achter te laten. Zou kunnen aanzien worden dat je ze zwart verkocht hebt.
Ik denk dat je dringend op zoek moet naar een andere boekhouder, immers, de boekhouding van een webshop is identiek aan de boekhouding van eender welke andere winkel. Als je boekhouder je niet kan begeleiden bij het opstellen van een inventaris en het boeken van een voorraadwijziging (die heel belangrijk is voor het bepalen van je marge) is die de naam 'boekhouder' niet waard!
P.