In theorie had ik moeten onthouden dat ik voor ik bij de klant kwam een bord A23 was gepasseerd...
Inderdaad. En u hebt ook het dynamisch bord zone 30 zien staan. U kan toch vermoeden dat dit bord mogelijks geactiveerd is overdag op weekdagen (zelfs op woensdag middag, want dan zijn er in veel scholen ook activiteiten).
Maar dan nog is 50km/h naar mijn inzicht op die plaats een aangepaste snelheid. Er is een vrij zicht op het trottoir en de oversteekplaats is geregeld door lichten. Er waren helemaal geen voetgangers op dat moment.
Allemaal irrelevant. Ik vind 130 op de E17 om 11u 's avonds ook een correcte snelheid, maar het mag niet. Punt.
De 56 km/h is voor correctie. 50 km/h erna.
Dus op de teller was dit 60 km/u.
Het gaat mij er vooral om dat men de regels wijzigt zonder dat ik op de hoogte ben (50 km/u wordt 30). Dan kunnen ze toch onmogelijk die 30-regel weerhouden? Waar is dan mijn rechtszekerheid.
Je gaat nogal snel voorbij aan het feit dat die zone 30 slechts 260 meter is. Je zegt "vlotjes rijden". Geen idee hoe een rechter dit ziet...
Ik had er maar niet vanuit moeten gaan dat ze onder de 10 km/h te snel niks ondernemen.
Neen, inderdaad. Ik heb geen idee van waar je die info gehaald hebt? De meeste snelheidsovertreding die ik hoor van vrienden en kenissen zijn onder de 10 km/h.
Ik zie in dit draadje voor veel gekronkel om onder een straf vandaan te komen. Laat ons gewoon eerlijk zijn: dat je te snel gereden hebt staat sowieso vast. Dat je geen idee was dat het daar zone 30 was op dat moment, ga je toch onomstotelijk moeten kunnen bewijzen, wil je kans op slagen hebben. En ik zou niet weten hoe je dat denkt te doen...