Een ruime tijd geleden zijn wij in zee gegaan met een elektricien.
Deze heeft bij ons een elektrische poort geinstalleerd en een elektrische garagepoort (enkel de systemen, poorten waren al present).
Nu zijn we hiermee in de problemen terecht gekomen, door een defect aan de garagepoort was het onmogelijk om de garage nog binnen te komen zonder de poort te forceren. Wij hebben die dag, op dat moment contact gehad met de elektricien en in het gesprek vertelde hij dat hij 'straks' zou terugbellen met meer informatie/afspraak te maken. Ik wees hem er ook op dat ik niet binnen kon, maar meneer had geen oplossing voorhanden.
Wij braaf gewacht natuurlijk op een telefoontje terug. Nooit 1 ontvangen, 35 pogingen op zijn nummer waren ook van geen avance want meneer nam niet meer op. Hierdoor waren we genoodzaakt om het hef in eigen handen te nemen en de poort te forceren. Dit heeft tot ernstige schade geleid, in onze mening door een fout van de elektricien, hij moet er namelijk voor zorgen dat men het pand kan betreden in geval van storing/defect/brand.
Wij hebben een aangetekend schrijven proberen versturen maar meneer weigert de post.
Dit is de brief die wij proberen te versturen hebben (voor meer info/context zie brief):
Wat zijn de opties vanaf dit punt? Een bezoekje plegen lijkt me ook geen verstandige keuze. Wie-o-wie heeft advies?Geachte XXXXXXXXXXX,
Middels dit aangetekend schrijven stel ik u hierbij nogmaals op de hoogte dat wij (om dit licht uit te drukken) niet tevreden zijn van de uitgevoerde werken aan de poort van de oprit en garagepoort op ons domein.
U heeft de eerste maal werken uitgevoerd aan onze poort van de oprit, hier had u een technische fout gemaakt waardoor het systeem afbrak, dit heeft zijn sporen (roestplekken) nagelaten, u ging dit oplossen door er een laagje verf op te leggen, dit is nog steeds niet gebeurt. Verder zijn uw lasnaden van zeer slechte kwaliteit, aangezien deze volledig doorroesten, dit wil zeggen dat we ons binnen de kortste keren weer aan nieuwe kosten mogen verwachten.
Daarnaast heeft u bij ons een systeem geplaatst waardoor de garagepoort automatisch open en dicht gaat met een elektronisch bakje, hier heeft u opnieuw een blunder begaan, namelijk het volgende:
De enigste ingang van de garage is de elektronische poort, deze poort ging niet meer open door een technisch defect aan de motor, toen dit probleem voorviel heb ik u direct opgebeld en de situatie uitgelegd, maar u kon mij niet direct een oplossing bieden. Ik stel u hierbij op de hoogte dat dit gesprek volledig is opgenomen, waarin u verklaart dat u mij ging terugbellen met een passende oplossing. Na 2 uur te wachten op een telefoon van jou had ik besloten om terug contact op te nemen, de 35 geregistreerde pogingen om je te bereiken waren van geen nut, want u nam niet op.
Na deze 35 pogingen om je te proberen bereiken zat er niks anders op dan te wachten, wij hebben gewacht tot de dag nadien om het hef in eigen handen te nemen en de poort te openen. De enigste optie was om de poort te forceren, wij hebben via een kleine doorgang geprobeert om aan de koord (die zich aan de binnenkant bevindt van het elektronisch systeem) te trekken, maar deze werkte niet. Aangezien de poort dus nog steeds niet openging waren wij genoodzaakt om de poort volledig te forceren, dit heeft geleden tot grote schade aan de poort zelf, deze is volledig gebogen, alsook het elektronische systeem is onbruikbaar. Wij stellen u hiervoor verantwoordelijk, aangezien u als installateur over het hoofd heeft gezien dat, in geval van een technisch defect, het onmogelijk is om op een normale manier binnen te komen, zonder schade te berokkenen aan de poort.
Na dit voorval heb ik opnieuw geprobeert om contact met u op te nemen, helaas nam u niet op en heb ik dus een voicemail bericht ingesproken, dit voicemail bericht is ook volledig opgenomen.
In de bijlage vind u foto's terug van:
(a) schade aan de poort van de oprit
(b) schade aan de garagepoort
Verder stel ik u ook op de hoogte dat werken in onroerende staat 10 jaar garantie hebben, deze garantie heeft u duidelijk niet nageleefd, aangezien wij nu, 6-7 weken later na het gesprek waarin u ons 'ging terugbellen' nog steeds niets van u gehoord hebben.
Ik raad u aan om met mij contact op te nemen, dit kan via de volgende wegen gebeuren:
Per brief, naar het adres op pagina 1
Telefonisch, door te bellen naar XXXXXXXX
Per email, door een e-mail te sturen naar XXXXXXXXXXXXXX