Beste,
Ik heb hetzelfde meegemaakt als u met mijn dochter.
Maar ik stond aan de andere kant van de zaak.
Dochter, toen bijna 11 jaar, wou ook niet meer naar haar vader.
Ik kreeg een dochter met mijn huidige man en ze zag dat die wel één thuis had en bij mama kon blijven.En zij moest telkens met haar spulletjes heen en weer.( Let op: toen keerde ze zich nog niet tegen haar vader, enkel tegen het systeem!)
Ik heb dit altijd tegengehouden...tot ik op een bepaald moment niet meer kon.
Ze begon bij haar vader zo hard te rebelleren dat heel zijn gezin daar eronder leed en zelfs zijn nieuwe vrouw een inzinking kreeg.
Mijn dochter kreeg zwaar psychische problemen, moest na een tijd naar een psycholoog en daarna na een psychiater. Ze deed aan zelfpijniging ,
liep herhaaldelijk van school weg,...Te veel om op te noemen.
Kortom, wat wij ermee meegemaakt hebben, dat wil je niet weten.
Eerst hebben we het zelf proberen te herstellen.

met behulp van eerst een psycholoog, daarna een psychiater omdat de psycholoog dat ons aanraadde)" Een week naar papa en de rest van de maand bij mama. " . Dat ging goed. Tot de relatie zich stabilliseerde met de papa en zelfs terug ' goed' was. Dan vond de papa dat het tijd werd dat we terug de vorige regeling hanteerden, want zijn relatie met de dochter ging weer.
De dochter begint terug te rebelleren, deze keer nog vele erger.
Zijn gezin, ons gezin, we leden er allemaal weer onder. Bemiddeling geprobeerd, alles uit te kast gehaald. Ze was toen 'psychiater-af', ging enkel nog naar psycholoog, deze raadde aan om haar regeling weer niet te veranderen omdat ze meer stabiliteit en structuur nodig had enz... Maar de papa wou niet luisteren,..
Om een verhaal kort te maken: rechtzaak van gekomen, dochter krijgt (deels) haar zin. Vonnis: 2 volledige weekends naar papa + 2 woensdag namiddagen. Om het contact met de vader te herstellen,zeggen ze.
De dochter hoeft de namiddagen niet meer te komen, papa heeft geen tijd dan, dus schieten enkel de W.E.-ends nog over.
Dochter en vader zijn kat en hond. Ze gebruikt hem enkel voor haar vriendjes mee naar huis te nemen, hier mag dat niet.
Hun weekends daar zijn een hel. Elk weekend is het dike ambras daar, ze daagt ze uit tot en met.Ze hebben 4 kleine kinderen samen, die lijden mee.
Maar papa wil niet toegeven. Ze zal komen, hoe dan ook.Met alle gevolgen vandien. Het is zelfs al zover gekomen dat als de dochter komt zijn vrouw en kinderen dikwijls een weekend naar haar moeder gaan.
Ze is van plan om als ze 18 ( ze is nu 16,5 jaar) is nooit nog contact te nemen met hen, hij heeft haar teveel gekwetst. En alhoewel haar vader en ik samen enkele keren naar de psycholoog en psychiater zijn geweest, krijg ik toch de grote schuld.Terwijl ik het zolang mogelijk heb proberen tegen te houden!
Uit ervaring zou ik het volgende tegen u willen zeggen.
Ga er niet altijd vanuit dat het door de moeder komt dat kinderen voor één thuis kiezen. Mijn dochter voelde zich nergens meer thuis. Ze kon dit niet aan. Ze had twee verschillende werelden gecreëerd en naarmate ze ouder werd vloeide die automatisch wat meer in elkaar. Dit kon zij niet aan. De vrienden die ze had bij mama mochten niet in de wereld van papa komen en andersom, maar dat gebeurde meer en meer. Enfin, te moeilijk om het hier efkes vlug uit te leggen.
We hebben er jaren aan gedaan om alles wat terug in z'n plooi te krijgen.
Haar relatie met de vader is heel broos. En weet je wat? Ik ben de lijm die ze nog wat bijeen houdt. Ik probeer haar zo positief mogelijk over haar vader te doen denken en over de weekends.
Niet dat het veel helpt, maar ik vind het ook niet leuk dat het zo loopt!
Haar vader en ik praten gelukkig terug met elkaar en gaan weer samen naar alles wat de kinderen aan gaan en waar we verwacht worden als ouders. Dat is een tijdje minder geweest.
Alstublief, denk twee keer na voor u iets doet. En praat met uw kinderen!Dat is heel, heel belangrijk. En dat is wat mijn ex-man nooit gekunnen heeft en nog niet kan! Hou van hen, probeer ze tot rede te brengen, maar probeer ze niet te claimen, want dan duw je ze nog harder weg!
Mijn ex heeft er niks bij gewonnen om terug de regling om te willen draaien. In tegendeel, hij is nog méér kwijt.
En wat het ergste is,... we zijn niet enkel beide heel veel geld kwijt aan de advocaten, hij is zijn dochter kwijt! Ook al moet ze die weekends komen. Geen van beide heeft er plezier aan.
Zelfs onze zoon van 13 jaar, die wel de regel wil blijven respecteren, lijdt eronder ginder.
Zijn zus is helemaal anders tegen hem daar als hier.
En hij weet ook hoe hard ik mijn best doen om zijn zus anders tegenover zijn vader te laten staan.Tevergeefs. Er is teveel vertrouwen langs beide kanten misbruikt en te veel gekwetste dingen gezegd tussen hen. Twee dezelfde karakters die elkaar tot het uiterste drijven. Zonde dat de volwassene hierin 'de wet van de sterkste' blijft aanhouden.
Succes!