verplichtingen bedrijf met dienstencheques

jinan
Topic Starter

verplichtingen bedrijf met dienstencheques

#1 , 27 aug 2016 10:56

Iets meer dan een jaar geleden namen wij een poetshulp met dienstencheques.
Eind juni zei mijn hulp dat ze ging stoppen en een paar dagen daarna kreeg ik telefoon van het bedrijf om dit te bevestigen. Er werd toen gezegd dat men vervanging zou zoeken, maar met het verlof, bla bla.
Ondertussen zijn we dus 8 weken verder en ik heb nog steeds geen nieuwe hulp.
In het contract staan wél al mijn verplichtingen, maar er staat nergens iets over het bedrijf.

Vraag me toch af of zij niet verplicht zijn een vervanging te sturen. Wij zijn altijd heel flexibel geweest qua dagen en uren en nu laat men ons gewoon in de steek.
Ik heb zo rond 20 juli een keer gebeld en kreeg toen te horen dat ze geen vervanging hadden en dat ze mij niet elke week zou opbellen. Ik vind wel dat zij me toch enigszins op de hoogte moeten houden. Ik wil tenslotte wel weten of ze wel degelijk nog zoeken voor ons.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 aug 2016 10:59

Alles is volgens vraag en aanbod, als er geen werknemers zijn dan kan men er ook geen sturen, al de diensten cheques bedrijven hebben het zeer moeilijk om aan werknemers te geraken, want het is een onderbetaalde job !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jinan
Topic Starter

#3 , 27 aug 2016 11:24

dus gaan we weer terug naar de zwarte poetsvrouwen........

Reclame

Adriana

#4 , 30 aug 2016 13:27

Poetsvrouwen die in het zwart werken, bedoel je...

Tope

#5 , 30 aug 2016 16:21

Het staat je toch vrij een ander poetsbedrijf te zoeken dat wel een poetshulp heeft voor jou.
Dit bedrijf heeft duidelijk te weinig personeel en zo riskeer je in de toekomst nog met hetzelfde probleem geconfronteerd te worden.

Terug naar “Andere”