Privacy schending, complot,....

Kev
Topic Starter

Privacy schending, complot,....

#1 , 23 aug 2008 10:30

Is iemand filmen van buiten uit strafbaar!
Laatst gewijzigd door Kev op 26 aug 2008 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 24 aug 2008 09:19

“Art.8.Recht op eerbiediging van privé-, familie- en gezinsleven.1. Eenieder heeft recht op eerbiediging van zijn privé leven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling...”(4 NOVEMBER 1950. - Verdrag tot bescherming van de Rechten van de Mens en de Fundamentele Vrijheden).

Zie zonodig ook :
BALLON,G.,De rechten van de geportretteerde,R.W. 1985-86,2645-2649; LIEVENS,J.,Het recht op afbeelding,R.W. 1976-77,1857-1858;GULDIX,E.,Algemene systematische beschouwingen over het persoonlijkheidsrecht op eigen afbeelding,R.W. 1980-81,1161-1175;

“Art.10.De auteur of de eigenaar van een portret dan wel enige andere persoon die een portret bezit of voorhanden heeft, heeft niet het recht het te reproduceren of aan het publiek mede te delen zonder toestemming van de geportretteerde...Art.80.Hij die kwaadwillig of bedrieglijk inbreuk pleegt op het auteursrecht en de naburige rechten, is schuldig aan het misdrijf van namaking.”(Auteurswet 30 juni 1994).

‘Deze informatie word via internet verspreid’ houdt dus een misdrijf in.U kan daartegen strafklacht neerleggen bij de Procureur des Konings,rechtstreeks of via de politie,al dan niet met burgerlijke partijstelling.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

wanton

#3 , 24 aug 2008 18:40

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.
Ik vind dergelijke alinea onnozel beginnen klinken. Is dat tegenwoordig de werkwijze van een advocaat : Zoek het op?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

JohnD

#4 , 10 okt 2008 07:07

LOL, ge moogt nog tevreden zijn dat we zo'n goede computer hebben.

Beachcomber

#5 , 10 okt 2008 09:12

Een beetje respect voor iemand die altijd klaarstaat met een antwoord zougeen kwaad kunnen.

Mogen wij u er tevens aan herinneren dat dit forum op vrijwilligers draait en geen vervanging is voor advokaten?

JohnD

#6 , 10 okt 2008 16:55

Vind ik ook.

roderidder
Contacteer: Website

#7 , 13 nov 2008 18:10

Een beetje respect voor iemand die altijd klaarstaat met een antwoord zougeen kwaad kunnen.
Daar sluit ik mij bij aan

RR

Rebel-with-a-cause

#8 , 13 nov 2008 19:57

Een beetje respect voor iemand die altijd klaarstaat met een antwoord zou geen kwaad kunnen.

Mogen wij u er tevens aan herinneren dat dit forum op vrijwilligers draait en geen vervanging is voor advokaten?
1° Dat is het minste wat men hier zou mogen verwachten.
2° En daar zijn we telkens zeer blij mee want zo krijgt men meestal objectieve informatie. :wink: :roll:

Terug naar “Privacy-bescherming”