Beste forumleden,
Wij hebben op 08/2001 nieuwe ramen en deuren laten plaatsen bij een zeer bekende verkoper.
Het betreffen pvc ramen, bij aankoop werd ons verteld dat er 15 jaar garantie zou op zitten.
Heden zien we dat de folie op vele plaatsen loskomt, het probleem wordt ook steeds erger, daarom hebben wij hen in 05/2016 hierover ingelicht, toen is er iemand langs gekomen om dit vast te stellen van de betreffende firma, wij hebben deze man dan zelfs nog moeten betalen hiervoor.
Hij zou dit probleem voorleggen bij zijn werkgever om zo een garantie tussenkomst te bekomen, echter enige tijd later krijgen wij te horen dat de producent van de folie in vereffening is gegaan dit was de eerste reden tot weigering van garantie.
Aangezien wij van meming zijn dat wij niets te maken hebben met de producent van de folie wilden wij hier niet mee akkoord gaan.
Heden kregen wij dan per mail te horen dat, gezien de garantietermijn van 5! Jaar verstreken is dat er geen garantie meer mogelijk is! Dit terwijl ons altijd, en ook door de persoon die de schade kwam vaststellen, verteld werd dat er 15 jaar garantie op was.
Wij zien nu tot onze verbazing dat op de factuur geen enkele melding gemaakt is van garantietermijn!
Welke stappen kunnen wij ondernemen hiertegen? Per telefoon wordt ons op een onvriendelijke manier gezegd dat wij maar nieuwe ramen moeten kopen...
Is het dan normaal dat wij om de 14 jaar en half nieuwe ramen en deuren moeten kopen??
Alvast bedankt!