Ik ben nu 9 maanden thuis na een operatie aan de schouder, kalk verwijdert, slijmbeurs verwijdert en dak afgevlakt, de operatie is gebeurt op 3 mei, daarvoor kon ik al niet meer werken wegens teveel pijn, sinds 2 maanden heb ik een Frozen Shoulder, weinig beweging nog in de schouder, allemaal heel pijnlijk.
Ik ben eind juni naar de controle arts van het ziekenfonds geweest en hij heeft me een verwijsbrief gegeven voor het GTB, voor aangepast werk of een opleiding te volgen, ik zou graag een opleiding volgen voor begeleider-animator voor bejaarden. De opleiding duurt 2 jaar, en daar wringt nu het schoentje, ik ben deze morgen terug naar de controle arts geweest, en hij zie, dat ik maar tot 1 september op ziekte kan blijven, dat het het beste is dat ik mijn ontslag vraag bij mijn werkgever om medische redenen en me daarna laat inschrijven bij de VDAB als werkzoekende, terwijl ik nog helemaal niet arbeidsgeschikt ben, is dit een manier om van mij af te raken bij het ziekenfonds. Hij zegt, ja, als je voor het RIZIV moet verschijnen, die zullen je zomaar geen invaliditeit toekennen, terwijl hij bij mijn vorig bezoek wel zijn goedkeuring gaf voor de opleiding en nu niet meer.
Terwijl hij als dokter toch zou moeten weten dat een frozen shoulder niet zomaar over gaat op een korte tijd.
Als ze me nu ontslag geven wegens medische redenen en ik wordt werkzoekende, maar kan niet gaan werken, wat moet ik dan doen? De controle arts zegt ook, als ik ontslag vraag wegens medische redenen kan ik niet meer genieten van ziekteuitkering maar moet ik automatisch gaan stempelen.
Kan er mij iemand raad geven, ik weet niet goed of ik op het GTB kan vertrouwen, zijn er andere instanties tot wie ik me kan wenden?
Alvast bedankt
ps, op het einde van ons gesprek heeft hij dan wel nog toegestaan dat ik verder ziekteuitkering zou ontvangen, maar dat hij me volgende maand weer oproept.