Mogelijk stond de wagen ergens buiten geparkeerd in afwachting van de wasbeurt, en is er brand ontstaan, maar hebben de mensen van de handcarwash dit gewoon veel te laat opgemerkt om er nog iets aan te kunnen doen?
Ik heb ooit een brandende bus langs de kant van de weg op de pechtstrook zien staan (gelukkig stonden alle inzittenden wat verder achter de vangrail). Iedereen moest passeren via de linker rijstrook, maar zelfs IN de wagen, met twee rijstroken ertussen, voelde je de hitte van die brandende bus héél erg duidelijk (ik vreesde op het moment zelf voor beschadiging van de lak van mijn wagen door de hitte). Ik denk dat eens zo'n wagen in brand staat, je nog maar moeilijk zelf kan blussen met brandblussers / hogedrukreinigers of tuinslangen. Enkel de brandweer kan dat nog blussen.
Inderdaad wel vreemd dat er verder geen schade was (er geen wagens in de buurt geparkeerd stonden die beschadigd werden, etc...)
De carwash personeel zei dit: ze waren met twee bezig om de wagen van binnen te stofzuigen wanneer ze rook hebben gezien die langs de motorkap kwam, ze probeerde het te stoppen met wat water (maar niet met brandblusser) en de motorkap ging niet open.
Er zijn wel schaden aan de car wash maar niet aan andere autos.
De carwash heeft tegen mij gezegd dat terwijl dat mijn wagen in brand ging, waren ze bezig om andere voertuigen naar buiten te doen. Maar aan de newskrant zeggen ze dat er geen andere autos in de carwash waren.
PS. Dit is een kleine handmatig carwash, geen machinewash.