Hallo allemaal,
Ik ben een student met een onderneming. Mijn onderneming is volledig e-commerce. We hebben grote websites waar wij advertenties op zetten en deze maken zo'n goed 2000-4000 euro per maand.
Omdat ik nog een student ben, ben ik nog steeds ten laste bij mijn ouders. Ik heb een VOF opgericht om al het geld dat ik verdien op de rekening van de onderneming te houden tot ik volledig afstudeer en niet meer ten laste ben. Als mijn inkomen als student te hoog zijn wordt de belasting van mijn ouders verhoogd en valt mijn studiegeld enz weg.
Ik heb helemaal geen inkomen van de onderneming dus ik probeer toch zoveel mogelijk als beroepskost te rekenen ipv geld te lenen van mijn ouders.
Hoe ver mag ik gaan met de beroepskosten? Mag alles als beroepskost worden gerekend? Waarvan kan de BTW worden teruggetrokken?
Nog een vraagje hiernaast. Situatie: Ik heb een laptop die ik niet meer gebruik omdat ik een betere heb aangekocht. De laptop was aangekocht voor ik de onderneming had en is dus persoonlijk. Kan ik de laptop van mijn eigen overkopen aan de onderneming? M.a.w een persoonlijke bezitting verkopen aan mijn eigen onderneming.