Handelszaak in een appartement ?

Neske
Topic Starter

Handelszaak in een appartement ?

#1 , 07 aug 2016 20:36

Hallo,

Ik zou graag een yoga zaak opstarten en heb hiervoor een appartement op het oog.

Nu is mijn vraag de volgende: kàn dit ?

Kan ik een handelszaak (yoga - zaak) uitgebaat worden in een appartement dat momenteel te huur staat als privé-woonst en niet omschreven staat als "handelszaak".

Indien dit niet toegelaten zou zijn... Zijn er oplossingen om dit alsnog te kunnen ?

alvast bedankt

vr groeten

N.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2016 20:40

Die vraag moet u aan de verhuurder stellen.
Die moet op zijn beurt beslissen of hij dit wel wil en in positief geval moet hij nagaan of dergelijke activiteit is toegelaten in dat appartementsgebouw.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105

#3 , 07 aug 2016 20:48

Gewoonlijk staat er in de basisakte dat er geen handelszaak mag worden uitgebaat in een appartement, uitgezonderd soms op het gelijkvloers. Vraag dit best aan de syndicus van het gebouw of aan de verhuurder.

Reclame

naicwill

#4 , 07 aug 2016 21:20

Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

eylis

#5 , 07 aug 2016 21:26

maar wat bedoelt u in feite met een Yoga-zaak? voor zover ik weet heb je daar geen uitgebreide uirusting voor nodig. (enkel een matje en je turnpakje) Bedoelt u dat u yogalessen wil geven?

AME

#6 , 07 aug 2016 21:40

De verhuurder zal waarschijnlijk ook een hogere huurprijs aanrekenen indien U de huur fiscaal in vermindering brengt.
Hij gaat niet langer belast worden op basis van het KI, maar op basis van de werkelijk ontvangen huurinkomsten verminderd met een forfaitaire kostenaftrek van 40%.
U kunt wel het huurcontract opsplitsen in bv 50% beroepsmatig en 50% privé

Franciscus

#7 , 07 aug 2016 22:46

Kan dus indien verhuurder het niet weet een serieuze streep door zijn ontvangsten zijn want hij gaat onwetend belast worden..
Grondige reden om per direct via rechtbank uw contract op te zeggen en de schade te claimen.

Terug naar “Huren”