moeilijke scheidingssituatie

julie3
Topic Starter

moeilijke scheidingssituatie

#1 , 01 aug 2016 11:20

mijn stiefzoontjes groeien op in marginale situatie, moeder is drugsverslaafd, zwanger van haar dealer, gekend bij politie, enz..ze zijn 9 dagen bij ons, 5 dagen bij hun moeder. gezonde levensstijl is geen prioriteit daar. wij vinden dit wel belangrijk. er wordt daar totaal geen aandacht gegeven aan het eten van groenten en fruit. wij hebben al vanalles geprobeerd. het enigste die blijkt te werken is ze eerst een koffielepel groenten geven en dan pas hun aardappelen en vlees. eten ze hun groentjes niet op krijgen ze de rest ook niet. nu dreigt hun moeder dit te melden aan bijzonder jeugdzorg. dat dit niet kan. moet ik mij nu zorgen maken? mijn stiefzoontjes zijn 8 en 10 jaar

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana

#2 , 01 aug 2016 14:10

Moeilijk om iets over te zeggen. Iedereen heeft zijn eigen manier om de kinderen gezond te laten eten (persoonlijk vind ik jullie manier ook wat raar, ik zou dan de groenten eerder onder de aardappelen mengen...) Of de moeder iets gaat bereiken via de Jeugdzorg is maar een vraag....

Wat mij meer zorgwekkend blijft is de situatie van de kinderen bij hun moeder, zeker als je over verslaving spreekt. Is deze al aangekaart bij de Jeugdzorg??

julie3
Topic Starter

#3 , 01 aug 2016 16:11

er zou een vos opgestart zijn..situatie is schrijnend, er is ook partnergeweld, de oudste heeft ons al paar keer gebeld in paniek dat ze aan het vechten was met haar partner/dealer..van wie ze nu een kind heeft..sociaal onderzoek gekomen enz..ze heeft blijkbaar echt dik dossier bij politie, verschillende feiten, mr heb niet zo het gevoel dat er veel aan gedaan wordt..

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 aug 2016 16:43

Inderdaad zorgen dat er een VOS wordt opgestart - indien wonende in zelfde politiezone eens gaan praten met de sociale dienst van de jeugdpolitie.
In elk geval als zoontje naar u belt met ander toestel naar 101 bellen en direct politie tussenkomst vragen op adres moeder.
Ook vragen van adres - telefoonnummers- auto en nplt en in briefing te laten opnemen dit laatste zou sneu zijn als politie ter plaatse komt en dealer net wegrijdt gezien nplt auto en kleur niet gekend.

Nu dealen of gebruiken in aanwezigheid van minderjarigen is meestal een 'over en out' situatie dus daar zeker wat werk en tijd insteken.
En als hij dealt van huis ... gaan daar zeker sporen van te vinden zijn dus drughond meenemen kan nuttig zijn.

julie3
Topic Starter

#5 , 01 aug 2016 19:57

wat bedoel je precies met over and out zaak?

julie3
Topic Starter

#6 , 01 aug 2016 20:37

we zijn al gaan praten met de wijkpolitie en we krijgen steeds antwoord dat ze ermee bezig zijn, het stopt niet, we horen vooral veel van mensen uit hun buurt, dat ze in publiek vechten met elkaar, dat hij wordt gezien op speelplein, "zaakjes te regelen", vorige week zijn ze betrapt op diefstal in de supermarkt, enz.. enz..

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 aug 2016 21:24

Praten ...is daar van jullie reacties en meldingen al PV opgesteld ... vraag dan wat dit nu wordt gedaan... zeggen dat men er mee bezig is is in deze niet voldoende gezien jullie vermoedelijk nieuwe zaken aanbrengen. Men zalbezig zijn met de drugzaak maar mogelijk niet met het familieprobleem.
Indien politie (balie - onthaal) niet reageert vraag een officier te spreken hoofdinspecteur of commissaris.
Anders rechtstreeks schrijven naar procureur des Konings van uw arrondissement waarin u uw verhaal doet.

En uw hebt de Pv's nodig om via uw advocaat de drug PV te laten voegen en te gebruiken in uw zaak.

julie3
Topic Starter

#8 , 05 aug 2016 21:56

we hebben al gepraat met iemand die bij de politie hogere functie had maar er is daar geen pv van opgesteld volgens mij. onze advocaat heeft wel kunnen noteren dat er in de laatste 3 jaren 70 pv's waren tegen haar, vr verschillende feiten. ik wist niet dat het nuttig zou zijn om brief te schrijven naar de procureur, bedankt hiervoor

Terug naar “Echtscheiding”