misschien nog iets vergeten
Ook al heb je een advocaat en nog vragen etc etc
dan is het juridischforum een uitstekend medium om zelf informatie rondom je zaak in te winnen of te bespreken
kan ik dat meebrengen naar het proces en aantonen als procedurefout?
Het dubbel kan je op de zitting neerleggen voor de neus van de rechter al zeggende "ik leg dit neer". Let wel dat je een kopie hiervan aan de andere partij geeft alvorens je "stuk" of "PV" neer te leggen.
Doe je dit niet dan kan dit aanleiding zijn tot weer een procedurefout
Maar mijn persoonlijke ervaring en hier zal geen enkele advocaat mij hier gaan tegenspreken. Burgers zijn zo oerdomme mensen dat ze vaak zelf met "het bewijsmateriaal" komen aandraven in hun verhaal dat ze willen doen over het onrecht wat ze hebben beleefd. Laat het me zo stellen, ze kennen de werking van het gerecht niet omdat ze er nog niet geweest zijn
Een advocaat heeft in strafzaken daar veel beter zicht op een best te volgen strategie om je zo gunstig mogelijk uit een geding te laten komen, in strafzaken is het hoogst haalbare "vrijspraak" of "niet schuldig"
Ook en dat is niet persoonlijk bedoeld maar algemeen voor alle jf-lezers, kan het een goede strategie zijn om schuldig te pleiten en dan, maar...
Dit kan je best met diegene bespreken die je ter zitting verdedigd en doorgaans is dat een advocaat.
Een van de betere postings die me nauw aan het hart liggen hier -gelet o.a. het humor+waarheidsgehalte gehalte- op het JF komt overigens van beachcomber (politierechtbank) waar het schuldig (of deels schuldig) pleiten aan bod komt
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 9077#29077
RR