Als je echter begint met begin- en eindvoorraad gaat dit wat ver(heb ik dus nooit binnen mijn cursus bedrijfsbeheer gehad. Middelbare scholen staan niet garant voor kwaliteit, helaas...)
Mogelijk is dit voor jou te complex, maar voor een boekhouder moet dit toch een fluitje van een cent zijn? Zoek een andere boekhouder, zou ik zeggen.
Op zich is het toch niet zo moeilijk om gewoon bij te houden wat uw voorraad is op een bepaald moment (A), wat er aangekocht wordt sinds dat moment (B) en wat er verkocht wordt sinds dat moment (C)? Uw huidige voorraad is dan simpelweg A + B - C. Toch geen rocket sience? Ook al is A 10.000, B 5.000 en C 5, dan zal het resultaat gewoon 14.995 zijn...
Als je per kilo koopt (bijvoorbeeld een kilo sleutelhangers, ik zeg maar iets), maar je gaat deze niet per gram of kilo verkopen maar per stuk, kan je best de sleutelhangers tellen en zo inboeken (1 kg sleutelhangers aan €50 = 250 stuks aan €0,2 per stuk, bijvoorbeeld. Als je er dan 5 verkoopt, heb je nog 245 sleutelhangers in voorraad).