Allen,
Ik heb laatst een huis gekocht. De akte werd getekend op 14/06. We hadden echter een overeenkomst met de verkopers dat deze tot 23/06 in het huis mochten blijven. De overdracht van het huis zou dan gebeuren. Dit werd bij de notaris ook nog eens vermeld, maar over de inhoud van de mazouttank werd er gezwegen.
De makelaar belde ons op 20/06 op met de vraag of we de inhoud van de mazouttank willen overnemen tegen de dagprijs en of we dan het geld hiervoor op 23/06 zouden klaarhebben. Dit hebben we geweigerd aangezien we op dergelijke korte termijn niet zoveel geld bijeen kunnen sprokkelen (we hebben namelijk net een huis gekocht...). We kwamen ook uit de lucht gevallen aangezien we dachten dat dit onderdeel was van de woonst, iets wat ook mondeling tegen ons gezegd was bij bezichtiging van het huis (ja, ik weet nu dat dit we dit op papier hadden moeten laten zetten).
Bij de overdracht kregen we de melding dat de verkopers de tank nog zouden leegtrekken en dat ze dit zo snel mogelijk zouden regelen. Persoonlijk weet ik nu niet goed wat onze rechten en plichten zijn bij deze en wat we hier mee aanmoeten. Heeft iemand misschien een idee?