Zonneboiler premie

Garene
Topic Starter

Zonneboiler premie

#1 , 22 jun 2016 18:11

Mijn dochter heeft verleden jaar in juli fotovoltaïsche panelen EN een zonneboiler laten installeren door een bekend bedrijf.
De electriciteitsleverancier zou de premie uitbetalen maar sindsdien is het bij beloven gebleven.
De installateur heeft om te beginnen een verkeerd schema gevoegd bij de aanvraag - dat is intussen recht gezet - en tot op heden wordt de premie geweigerd omdat 2 onderdelen apart gefaktureerd moesten worden en dit is niet gebeurd.
De installateur wou een kredietnota en een nieuwe factuur opmaken maar de electriciteitsleverancier gaat hiermee niet akkoord.
De installateur is niet aan zijn proefstuk en vraagt jaarlijks een aantal premies aan voor zijn klanten, dan moest hij hiervan toch afweten en de documenten opmaken zoals het moet.
Voor de installateur is de kous af : premie geweigerd en de electriciteitsleverancier blijft bij zijn beslissing.
Mijn dochter is dus de klus en mist zo 1800euro premie.
Wat kunnen we doen en tot wie moeten wij ons wenden ?
Dank u.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Garene
Topic Starter

#2 , 22 jun 2016 18:38

Nog een update : de installateur heeft een Youtube filmje waarin duidelijk is dat hij de premie zelf aanvraagt.

sloeberken

#3 , 22 jun 2016 19:32

Heb er ook laten leggen en de installateur heeft die premie onmiddellijk in mindering gebracht op zijn factuur, hij regelde dit met Eandis.
Stel u installateur in gebreken met een AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Garene
Topic Starter

#4 , 22 jun 2016 19:50

OK, we zullen daarmee beginnen. Misschien zou een brief van een advocaat wat meer gewicht hebben.
Bedankt !

sloeberken

#5 , 22 jun 2016 20:30

OK, we zullen daarmee beginnen. Misschien zou een brief van een advocaat wat meer gewicht hebben.
Bedankt !
Dat zeker maar kost geld, zou eerst zelf een AS sturen, hou het vooral kort en zakelijk.
Zet onderaan het volgende:

Huidig schrijven gebeurt onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige erkentenis in deze zaak.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Garene
Topic Starter

#6 , 23 jun 2016 06:34

De brief vertrekt vandaag. Ik geef de man tot 30 juni om het dossier te regulariseren en op 1 juli neem ik kontakt op met Eandis om te horen welk gevolg ze eraan geven.

Garene
Topic Starter

#7 , 23 jun 2016 12:28

Intussen heeft de installateur kopie gestuurd van al zijn mails van en naar Eandis. Het gaat erom dat de naam/merk van een onderdeel ofwel het hele toestel onvolledig was. Met een certificaat van de leverancier en/of fabricant is dat voor de vorige klanten in orde gekomen. Deze keer weigert Eandis.
Ik denk dat ik een brief ga sturen naar minister Tommelein met alle bijlagen.
Het moet geweten zijn dat Eandis leugenachtige informatie de wereld instuurt en onverschillig eender welk dossier weigert op basis van dezelfde criteria waarover ze eerder niet vielen en geregeld kregen want het was hetzelfde materiaal. Het dossier van mijn dochter is het laatste dat overblijft van deze installateur en Eandis is onverbiddelijk Njet.

Terug naar “Consumenten Koop”