Plaatsing nieuwe deuren, gebreken vastgesteld

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Plaatsing nieuwe deuren, gebreken vastgesteld

#31 , 09 jun 2016 11:11

3 tot 5 cm opening tussen deur en muur??? :shock: Ofwel begrijp ik het verkeerd, maar dit is gi-gan-tisch veel... Volgens mij heb je (jammer genoeg) echt met prutsers te maken gehad.

De deur is van een bepaald merkt, niet? Ik zou het merk zelf aanschrijven met uw verhaal. Zij kunnen dit soort situaties missen als kiespijn. Als zij een beetje commerciëel ingesteld zijn, zou je via hen misschien nog iets kunnen bekomen.

Ik ken een verhaal van iemand die een vrij duur alleenstaand bad en bijhorende badkamermeubels van één bepaald merk had laten installeren door een verdeler, jammer genoeg ook met veel prutswerk, en beschadiging van een aantal meubel-onderdelen. Hij heeft contact opgenomen met het merk van de meubelen, en foto's opgestuurd (de beschadigingen waren wel nog van een ergere categorie dan wat jij hebt getoond), en die firma heeft een eigen installateur gestuurd om beschadigde meubelstukken te vervangen en een aantal dingen terug af te breken en deftig te doen (kraan voor het bad stond bijvoorbeeld niet symmetrisch tov het bad, dat soort dingen). Alles was daarna perfect in orde. Heeft hem geen euro gekost. Wat er met de originele installateur gebeurd is, weten we niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het merk geen contact met hen opgenomen heeft om "één en ander uit te klaren".

Uiteraard is een deurtje van een badkamerkast véél makkelijker te vervangen dan een voordeur, maar ik wil maar zeggen dat je die optie eventueel ook kan proberen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#32 , 09 jun 2016 11:25

Ik heb het hier al in het begin geschreven, die hele grote merken daar werken meer ongeschoolde mensen dan echte stielmannen, dit kan je nooit tegen komen in een klein bedrijf waar de baas mee werkt en een 3 arbeiders zijn, wat prijs betreft 3000€ is nu ook geen koopje, daar werken nog mensen die daar twee manden moeten voor werken.

Als je zo een som geld moet betalen dan moet het toch in orde zijn, maar als ik de foto's zie, dit kunnen veel doe-het-zelvers veel beter hoor !

3 tot 5 cm opening tussen deur en muur, dit is veel, maar er moet altijd toch een spelling zijn, ik heb deuren bij zoon geplaatst en wij nemen 10mm langs beide kanten, dit is voldoende !

Heb zopas deze foto's getoond aan mijn zoon, hij vraag zich af hoe ze zoiets durven leveren, dit is een tweedehands deur, van een gebouw die afgebroken is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#33 , 09 jun 2016 11:39

Denk dat ze nog niet bruikbaar is als toonzaal model, waarschijnlijk een die al lang in magazijn stond.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Jerre00
Topic Starter

#34 , 09 jun 2016 11:47

Het is normaalgezien wel degelijk een nieuwe deur, gezien dit model nog als prototype op Batibouw stond...

En met de speling bedoel ik: je neemt de oude deur eraf, je doet niks aan de bestaande bakstenen structuur (dus bij uitbraak krijg je een oneffen buitenmuur hé) en je plaatst er de nieuwe deur gewoon tegen. Omdat je bestaande structuur niet effen is, krijg je dus een ongelijke voegruimte. Op sommige plaatsen nauwelijks iets, op andere meer.

Je kan trouwens zien wat ik bedoel op enkele van de foto's.

Jerre00
Topic Starter

#35 , 09 jun 2016 11:50

Ik heb het hier al in het begin geschreven, die hele grote merken daar werken meer ongeschoolde mensen dan echte stielmannen, dit kan je nooit tegen komen in een klein bedrijf waar de baas mee werkt en een 3 arbeiders zijn, wat prijs betreft 3000€ is nu ook geen koopje, daar werken nog mensen die daar twee manden moeten voor werken.

Als je zo een som geld moet betalen dan moet het toch in orde zijn, maar als ik de foto's zie, dit kunnen veel doe-het-zelvers veel beter hoor !

3 tot 5 cm opening tussen deur en muur, dit is veel, maar er moet altijd toch een spelling zijn, ik heb deuren bij zoon geplaatst en wij nemen 10mm langs beide kanten, dit is voldoende !

Heb zopas deze foto's getoond aan mijn zoon, hij vraag zich af hoe ze zoiets durven leveren, dit is een tweedehands deur, van een gebouw die afgebroken is.
Probleem is dus dat ze niks van aanpassing aan de muur gedaan hebben. Er werd niet geëgaliseerd. Gewoon, hup, nieuwe deur ertegen.

mava105

#36 , 09 jun 2016 12:36

Welke voorbereidingen van de muur had jij dan gewild.? Heb nooit meegemaakt in mijn 40 jarige bouwloopbaan, dat een ramen en deuren plaatser de muren moet voorbereiden. Ofwel is de muur verticaal of hij is dat niet .Je kan moeilijk gaan verwachten dat ze het metselwerk rondom uw ramen en deuren gaan afbreken en recht zetten.
Bij een degelijke maatopname had de opmeter dat moeten zien.
Staan de ramen, wel mooi verticaal en horizontaal?
Uw probleem kan worden opgelost door een latje van 6 cm, van hetzelfde materiaal en kleur van de ramen, tegen het metselwerk te kleven of te vijzen. Dan is uw spleet wel gedicht, maar dan ga je waarschijnlijk klagen over de ongelijkheid van het zichtbare deel van het metselwerk.

Gebruiker21

#37 , 09 jun 2016 12:38

Als de oude deur ook voegen van 3 a 5 cm had, is het inderdaad een ander verhaal...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie

#38 , 09 jun 2016 12:54

Van een deuren plaatser word toch verwacht dat men de deur afwerkt, binnen in met een chambran en ook buiten met mortel of met een latje !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wingman

#39 , 09 jun 2016 13:00

Sorry? Ik hoop dat je niet mijn fotografie-skills bedoelt? :D
Neen, zeker niet.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Jerre00
Topic Starter

#40 , 09 jun 2016 13:08

Misschien verwoord ik me verkeerd, of is het inderdaad normaal dat deuren op die manier worden geplaatst. Ik heb een schetsje gemaakt van wat ik bedoel. Schets in zij-aanzicht. Ik heb de gaten misschien wel overdreven, maar het is om te schetsen wat ik bedoel.

Afbeelding

sloeberken

#41 , 09 jun 2016 13:12

Begrijp dit niet goed, de deur zal wel recht zijn, dan moet die muur toch enorm slecht gemetst zijn.
Is dat aan de buiten of binnen zijde.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jerre00
Topic Starter

#42 , 09 jun 2016 13:20

Buitenzijde. Het is een huis van de jaren 60. Het lijkt me niet abnormaal dat je schendingen maakt aan je muur als je vaste dingen begint uit te breken.

Terug naar “Consumenten Koop”